Vara trevlig?
Många vänner har sagt att man ska vara väldigt trevlig till den personen man kör upp med för att det ger s.k ”plus-poäng” men är det verkligen sant? Isåfall måste man prata med personen vilket kan störa koncentrationen och då orsaka mer skada än nytta.
Ja, man måste kunna prata och köra samtidigt. De börjar oftast själva med småprat så att man är tvungen att svara. Att avstå från samtalet hjälper inte riktigt, det ger snarare minuspoäng..
Nja Ja det är klart man ska vara allmänt trevlig. Men om du känner att du inte kan/vill (för nervös) föratt prata under körning SÅ säg det trevligt till denna person du kör upp med. De flesta brukar förstå. I deras pedagog skola så har de lärt sig att ”av att småprata lite lättar upp spänningen” dvs nervösehen m.m. MEN det passar inte in på alla indevider så säg till. Om han vill ställa obligatoriska fråger så kan han/hon ju göra det vid bra tillfällen. Prata ordentligt innan körningen så inga frågetecken finns. Och om inte annat så släpper det på spänningen lite, av att lära känna personen lite först. Tyckte jag iallafall.
Kram och lycka med körkortet!
Mvh Emma
Det är helt olika vem man får om man måste prata mycket eller inte.
Första gången för mig: en sur gubbe som stammade när jag ifrågasatte honom efter att han kuggade mig. Han sa verkligen ingenting under tiden att vi körde runt.
Andra: Grymt trevlig förarprövare som jag pratade om det mesta. Allt från hamburgare till semester. Mycket bättre än ovan så kunde man slappna av lite.
Det lönar sig alltid att vara trevlig. Men väldigt trevlig låter lite ansträngt tycker jag. Försök slappna av och visa din bästa sida. Men gör dig inte till, det tror jag inte blir bättre.
Jag ber till gudarna att jag får en pratglad människa jämte mig på min uppkörning.
Tysta människor blir jag stel och nervös av. Inte bra.
Man kan ju prata lite med han som sitter bredvid vid uppkörning.
det gjorde min lärare när jag skulle köra upp idag. han frågade mig vilken skola jag gick på och sånt
Att uppträda trevligt är alltid positivt
Nej men... jag är väldigt dålig på att prata svenska när jag kör bil.. Jag tänker mest på språket då.
Är det jätteoartig om jag bara säger som det är innan uppkörningen? Jag är rädd att inspektören blir nån slags rasist eller så...
Nej men... jag är väldigt dålig på att prata svenska när jag kör bil.. Jag tänker mest på språket då.
Är det jätteoartig om jag bara säger som det är innan uppkörningen? Jag är rädd att inspektören blir nån slags rasist eller så...
Nej självklart är det inte oartigt. Om han får några tankar om dig bara för att du inte kan prata bra svenska medans du kör måste det vara något fel med inspektören.
Senaste foruminläggen
Rubrik