Körde upp i morse... i Sollentuna!
Körde trafikskolans bil som jag kört med tre ggr (har kört mkt privat).
Fick göra en säkerhetskontroll under motorhuven (peka ut stickolja, spolarvätska och bromsvätska).
Körningen gick SKIT bra... jag kände mig så nöjd!!!
Men så kommer jag till en rondell den som är precis innan man kommer till vägverket så ska jag svänga höger för att köra tillbaka och parkera... det är jätte mkt trafik och tidigt på morgonen så folk är stressade på väg till jobbet...
Jag ska inte ens in i rondellen, köra direkt höger i den!!!
Jag står och väntar och väntar och väntar och det tar aldrig slut med bilar.... jag har hört att man inte får stoppa upp trafiken för länge och känner mig stressad eftersom kön bakom mig blir längre och längre!!
Så ser jag en lucka... det är två filer i rondellen men bara en ut till höger... det kör en bil i innerfilen och han blinkar inte att han ska ut så jag tänker att här har jag chans att komma ut... bara det att han SKULLE ut till höger där jag oxå skulle ut och han TUTAR bakom mig... IDIOOOOOT... vaffan är det så jäkla svårt att blinka när man ska ut ur en rondell???
Jag var 2 minuter från mitt körkort... fan helvetes skit!!!
Körde tillbaka till vägverket och gjorde en PERFEKT parkering...
Har bokat en ny tid nu på lördag nästa vecka, den här gången ska jag köra vägverkets bil... hoppas det går bra hela vägen då... bokade lördag för då är det nog lite trafik... lördag klockan 9:00 I morse vid 8 på morgonen var det ju sjuuuukt mkt trafik!