Start > Körkortsforum > Teorin.

Teorin.

Badboll 2011-05-12 18:13 ! Citera #
Jag har en kompis som är väldigt duktig i skolan och som lätt lär sig allt möjligt. Han började plugga två månader innan han skrev upp, och klarade det med en poängs marginal. Tror dock inte att han tog några lektioner...
Hur givande är lektionerna, är det lönt att ta dem? Hur länge behövde ni sitta innan ni kunde provet? Vad var det mest effektivaste sättet för er?
LimeHurricane 2011-06-14 13:24 ! Citera #
Känner en som tog en intensivkurs på två veckor och klarade sig på det. Själv har jag hållt på till och från i två års tid och har väl varit ”redo” ganska länge, men för lat för att ta tag i uppkörningen och teoriprovet. >.<
Gäst 2011-06-18 16:45 ! Citera #
Det är väldigt svårt att räkna ut vad man själv behöver och klarar av genom att få en överblick hur det gått för andra människor. Det är så olika från person till person gällande vilket kunskap som träning som krävs. Det är många faktorer som spelar roll här, hur mycket du pluggar, hur du strukturerar din tid, ditt minne och hur bra du tar emot/lagrar information, vem som utbildar dig (alla körskolelärare är inte lika duktiga på att lära ut) osv. Jag tycker personligen att du bör blanda privat inlärning med teorilektioner på körskolan, beroende på din ekonomi. Dessutom är det ett tips att fortsätta med teorin åtminstonde tills du känner att du klarar av den praktiska delen och kan klarar av båda delarna utan problem.
tata7 2011-06-21 11:43 ! Citera #
Det är bra att använda denna webbsida,klarade första provet från första gngen,studerade bara här dem rätta svaren,klarade med 53,men KLARADE ju.Men tyvärr blev kuggad 4ggr på körningen och måste göra om teoriet igen. Bara tycker det borde finnas ocksa ngn rabbat om du vill fortsätta vidare ,mer än 1månad..
Crim 2011-06-30 23:27 ! Citera #
Det är mycket ifrån person till person hur svårt det är, är själv en av dem som lär sig snabbt så jag är inte orolig alls för teorin. Men även fast jag är snabblärd så kommer jag att plugga mycket så jag inte kuggar, har verkligen inte tid eller råd att behöva göra om det! Stressa inte upp dig för mycket och plugga smart, alltså inte tok plugga en dag och tro att du kan det. Plugga då och då och repetera mycket så lär du dig!
Stoffe 2011-08-21 14:01 ! Citera #
Det gäller att förbereda sig mycket. Sen ska man även ha tur med vilka frågor man får och sånt. Det är aldrig så att man kommer kunna precis ALLT.. Plugga allt du kan och använd sunt förnuft ;)
sten 2011-08-21 15:29 ! Citera #
Mitt tips är att du gör ett körkorttest antigen här eller på något annat ställe och så låter du någon annan rätta, och så markerar du alla frågor du är osäkra på och sedan när kompisen trycker rätta åt dig så kollar du bort. sen ska du gissa hur många rätt du hade, du får en helt annan uppfattning om vad som är skillnaden på att gissa eller verkligen veta det rätta svaret då. ett litet tips bara :)
daanieel21 2011-08-25 18:38 ! Citera #
Jag tycker att du ska läsa igenom boken några gånger, kanske skumläsa nån gång och sedan läsa igenom boken noggrant minst en gång. Sedan kan du göra flera tester på hemsidor eller i program och träna på det som du svarat fel på.
Zofiacecilia 2011-08-25 18:58 ! Citera #
Lektionerna är väldigt givande för mig, lär mig nya saker hela tiden :) för att klara av provet måste man öva mycket och du måste ha en positiv inställning att du ska klara det. inga negativa tankar så som ”kommer inte klara detta” tanken gör mycket, jag lovar :D
Gäst 2011-09-13 18:56 ! Citera #
Det viktigaste är variation: Läs inte bara i boken! Få variation med hjälp av ev. lärarledda lektioner och ta gärna tester och spela körkortsspel på datorn :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor