Start > Körkortsforum > Fördelar med moped?

Fördelar med moped?

Badboll 2011-05-12 17:23 ! Citera #
Jag har kört moped sedan min femtonårsdag och tycker att det borde märkas lite när man tar bilkörkort. Borde det inte följa med lite trafikvett, trafikregler och erfarenhet? Jo, det tycker i alla fall jag. Nu har jag hört många säga, att på grund av att jag körde en automatväxlad moped, får jag inte med mig så mycket. Vad tror ni? Har man en fördel om man har kört moped tidigare?
Johanmc 2011-06-25 12:44 ! Citera #
Tjena

Det beror väl lite på hur mycket du kört i trafik.

Det kan ju vara en fördel med trafikvana men det bästa är helt enkelt att börja köra bil och känn efter.
Gäst 2011-06-25 20:01 ! Citera #
Badboll
Jag har kört moped sedan min femtonårsdag och tycker att det borde märkas lite när man tar bilkörkort. Borde det inte följa med lite trafikvett, trafikregler och erfarenhet? Jo, det tycker i alla fall jag. Nu har jag hört många säga, att på grund av att jag körde en automatväxlad moped, får jag inte med mig så mycket. Vad tror ni? Har man en fördel om man har kört moped tidigare?


I och för sig kan man tycka det men då är det också ett annat fordon i fokus när du har gått mopedutbildningen och man har då inte bilen i fokus. Det är en helt annan sak när du sitter i bilen även om trafikreglerna nästan kan vara samma.

Du kan ju personligen vara glad över du kommit ut i trafiken lite tidigare än oss andra och därmed inte har någon större ”skräck” över att möta bilar och andra trafikanter i trafiken, inte sant? :)

Körde du automat så fick du väl ändå med dig trafikvett och andra viktiga kunskaper och iaktagandn ute i trafiken.

Du har helt klart en fördel om du har kört moped tidigare - för som jag tidigare nämnde har du kommit ut i trafiken lite tidigare än vad andra gör som inte tog moppekörkort.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
91
I dag 19:28
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo