Start > Körkortsforum > Att få körkortet - hur lång ti…

Att få körkortet - hur lång tid tar det och hur gör man?

Erik1993 2011-05-12 17:20 ! Citera #
Jag klarade uppkörningen nyligen och har skickat in grundhandlingen (lappen man fäster foto på och skriver namnteckning). Nu undrar jag hur många arbetsdagar det tog för er innan ni fick körkortet efter att ni hade skickat in grundhandlingen.

Samt hur fungerar det då? Får man en faktura och körkortet skickat till en polisstation? Vart fick ni hämta ert körkort och hur fick ni fakturan?


Vill tacka grundaren/grundarna till den här sidan, för den har hjälpt väldigt mycket. :D

Och lycka till ni andra med era körkort, även privatister kan klara båda proven på första försöket!
Erik1993 2011-05-13 16:31 ! Citera #
Ingen som har nån aning? :?
bajen12 2011-05-29 18:03 ! Citera #
Jag fick i alla fall mitt kort på ungefär en vecka. Så ca 5 arbetsdagar tror jag.
nORI 2011-05-31 19:21 ! Citera #
Jag klarade uppkörningen och fick plastgrejen efter 5 arbetsdagar. Jag fick hämta de på posten. Jag fick en faktura hem.
Crim 2011-06-30 23:34 ! Citera #
Jag har själv inte tagit körtkortet men jag vet att för min två bröder tog det upp emot en vecka(2 helgdagar + 5 arbetsdagar) för att få hem allt. Bör stämma då de övre har sagt detsamma!
Gäst 2011-09-19 13:53 ! Citera #
Det går fort :). Grattis till körkortet!
Gäst 2011-09-21 17:34 ! Citera #
Så länge du har klarat provet och uppkörningen så borde du inte ha sån panik då du ändå får köra på de papper du får av körskoleläraren, men jag tror att det är nog olika i olika kommuner beroende på hur snabba de är.
Leoem 2012-09-11 12:45 ! Citera #
Jag körde upp privat i Jakobsberg! Klarade på första. Skrev provet dagen innan, kammade hem 63 poäng! Bokade privat! Det är bullshit att det skulle vara svårare för oss! ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor