Start > Körkortsforum > Hur hittar man tid till att pl…

Hur hittar man tid till att plugga?

pompow 2011-05-03 19:37 ! Citera #
Hur hittar man tid till att plugga?? Jag som går i skolan 2:a året i gymnasiet har det väldigt stressigt just nu. Vi har minst 3-4 prov i veckan och tiden räcker inte till. Jag har tur som fyller på sommarlovet så jag kan plugga då men jag vill ju börja i tid och just nu hittar jag inte tid att plugga till allt. Jag kommer bli för stressad och glömma allt jag har läst och lärt mig. Och hur hittar jag tid när jag vill göra roliga saker som att åka utomlands och va med kompisar? Hjälp mig med era tips :) ;)
Gäst 2011-05-08 19:07 ! Citera #
Det gäller att ta vara på all den tiden man reser. På bussen kan det vara bra att kolla på vägmärkeshäftet, göra onlinefrågor på mobilen. Ja de finns alltid sätt att öva. Ha alltid med något i väskan och ta upp det då du känner att det finns tid. En till bra sak är att kolla hur andra kör, vare sig det är en busschaufför eller din pappa, alla kör ändå på vägen. Ställ frågor till de som redan har körkort om sådant som du är osäker på :)
Gäst 2011-08-04 19:15 ! Citera #
Tiden är alltid en bristvara för alla moderna människor. Så det gälelr att hitta strategier för att få tiden att räcka till allt man vill göra. Se det som en avkoppling att göra lite körkortsfrågor på ex körkortonline :D Då gör du det som avkoppling mellan att du läser till dina prov i skolan.

Lycka till !
Gäst 2011-08-05 18:23 ! Citera #
Det går ju även att använda tid när man ex är sjuk. Ofta ligger man i sängen och kan då ändå läsa. Nu får vi hoppas att du inte blir sjuk, men om oturen är framme går det att göra någt bra av det. ;)
Kristian 2011-08-06 14:18 ! Citera #
Du behöver inte plugga in allt på en gång. Ha inte för bråttom med körkortet.
Det är bättre om du lär dig sakta och kommer ihåg bra än att du lär dig allt jätte snabbt och sen glömmer bort det efter provet.
Om jag va du skulle jag lägga 30-60 minuter nästan varje dag till att läsa i boken/lösa körkortsfrågor.
Om du har en smartphone kan du ladda ner körkorts appar eller använda webläsaren till att läsa teori när du sitter i bussen, har rast eller väntar på något annat.
När jag gick i gymnasiet hade vi nästan hela tiden långa håltimmar, använd dem till att plugga :)
Gäst 2011-08-07 13:58 ! Citera #
Jag jobbar med att åka åkergräsklippare för komunen, löste problemet med att låna hem körkortsboken från biblan (ljudbok i mp3 format), och sen lyssna via mina hörselkåpor. Var det nått jag inte förstod eller ville titta närmare på i boken så skicka jag sidhänvisningen via sms till mig själv och kollade upp det när jag kom hem. Lyssnade ca 3 timmar per dag, och boken tar inte så många timmar att ”gå igenom” så repetionslyssnat kanske 6 ggr på hela boken.
Du kan ju välja att lyssna på ett eller två kapitel åt gången så sjunker det in bättre.
Gäst 2011-09-14 17:02 ! Citera #
Jag läste på bussen påväg till skolan, läste ut boken på mindre än en månad :)
Gäst 2011-09-15 13:30 ! Citera #
Det här kommer och låta tråkigt men, jag var precis som dig på gymnasiet hade en massa och göra i skolan, och så ville man ha tid med kompisar osv. Då kände jag att nej det här kommer inte gå, det är för mycket på gång jag lägger körkortet på hyllan och istället fokuserar jag på skolan, körkort kan man ta precis när som helst, på gymnasiet får du faktist bara EN chans att göra bra ifrån dig. Så mitt tips är: Gå klart gymnasiet med topp betyg, ta ett sabbatsår(om du hade tänkt plugga vidare), jobba deltid under det året och då får du en himla massa tid över för körkortet :) !
Gäst 2011-09-19 13:50 ! Citera #
Helgerna :)
kalle 2015-04-07 19:54 ! Citera #
Jag har uppkörningen imorgon och jag har tränat mycket inför provet.
Men min fråga är hur gör man säkerhetskontroll på ratten och bromsen (resten kan jag)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor