Start > Körkortsforum > Första bil! Misslyckande.

Första bil! Misslyckande.

pompow 2011-05-03 19:26 ! Citera #
Min pojkväns första bil var en jättefin golf 2a CL -86. Den var fin i lacken och gick väldigt fint. Alla kommenterade att den var jättefin. Men en dag så körde vi på upp på E18 och kände plötsligt att det började lukta bränt. Sedan kollade han i backspegeln och såg att det rök från bilen så vi stannade på motorvägen och motorn rykte som bara fan. Vi blev tvungna att bogsera hem bilen och han bytte topplocket(tror jag). Sedan så funkade lilla pärlan igen efter några veckor. Men det höll in länge förrän han svängde ut på E18 igen och bilen började fakstiskt att brinna denna gång! Läskigt men sant. Så det blev ett stort hål på motorhuven eller det flagnade från värmen och han gick back cirka 10 tusen när han sålde den. Han köpte sedan en ny bil, en S40 2.0 T -98. Det var mitt i vintern som han köpte den och vi åkte 15 mil för att kolla på den. Eftersom att det var ganska mörkt såg man inte så bra men han kände att den gick fint och så(trots sommardäck på). Sen när vi hade bytt till vinterdäck så visar det sig att turbon hackar så det känns som att åka med en hackspett. Och bilen var jätterostig. Men när den är kall så går den jättefint iallafall :) Men min pojkvän har inte tur med bilar! haha :D
fransbacke564145 2011-06-28 01:36 ! Citera #
Nä, så går det när man köper en s40 före -01, sämre bilar finns knappt.
C 2011-07-21 20:55 ! Citera #
Jodå.. Köp en Renault Megane 1,6 Sport. Det är en fin liten skitbil det. Franskt helvete. I just helvetet är det den enda bilen som finns att tillgå. 365 dagars evigt småfelselkrångelhelvete. Den bilen har jag fått för mina synder. Det kan jag lova.
lizerd 2011-08-14 13:07 ! Citera #
Jag behövde en bil som jag kunde övningsköra med så man letade efter en bra men billig bil.
i driftkostnad så tänkte man en liten bil, men sen när förnuftet tog över så kändes en liten bil som ett större risktagande.
Om det skulle hända något med en mindre bil så vet man inte vad som skulle hände.

Så det vart en stor volvo 850 kombi som ger mycket tryggare känsla än en liten golf som jag titta på först.
Visst det är lite dyrare i drift, men de känns mycket bättre att börja med en säker bil.
stekaren 2011-08-20 10:39 ! Citera #
Hälldre en lite dyrare och säker bil, än en billig farlig bil. tänk så att bilen slits också.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor