Start > Körkortsforum > Var övningsköra i Stockholm?

Var övningsköra i Stockholm?

Nina 2011-04-26 18:40 ! Citera #
Jag ska privatövningsköra för första gången i Stockholm (är inte härifrån). Har dessförinnan kört över 65 lektioner i en körskola här men minns inte alla vägar jag kört på, hur man tar sig exempelvis från Sthlm till Södertälje (alla avfarter hit och dit). Jag vill övningsköra 1,5 - 2 timma åt gången. Vill köra på motortrafikled och på vägar utan mycket trafik för att få mängträning.

Vart rekommenderar ni att jag kör? Jag kommer att skriva ut vägbeskrivningar och handledaren kommer att agera som kartläsare.
hamiat 2011-07-15 01:57 ! Citera #
Om du kör ut till Tumba från Flemingsberg och svänger in vid trafikljusen efter den där 500 ~ 1000 meters 70km/h sträckan efter trafikljusen vid Tumba centrum kommer du fram till en huvudled som ligger ganska nära ett villahusområde. Där får du öva på lite allt möjligt, svänger du in bland husen på de små vägarna där får du även öva på lite högerregel och sådant. Väljer du att följa huvudleden kommer du så småningom att komma till gamla södertäljevägen (landsvägen) som du kan ta upp till Hallunda/Norsborg. En mycket bra sträcka som jag ofta är ute och kör.

Ps. Du kan även välja att följa landsvägen där till södertälje och köra motorvägen tillbaka till stockholm.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo