Start > Körkortsforum > Lägst kostnad?

Lägst kostnad?

Gäst 2011-04-23 10:50 ! Citera #
Mitt mål är att ta körkort så billigt som möjligt. Jag tar därför inga lektioner och använder istället gratistest och gratisinformation.

Enligt https://korkortonline.se/fakta/ kommer jag landa på ca 5250 kr för mitt körkort. Någon som slår det? :p
Hur gör ni isf för att hålla kostnaderna nere?
walle 2011-04-25 09:57 ! Citera #
Mittk ostade 4500kr
Tobbe 2011-04-26 18:34 ! Citera #
Visst vore det bra om det inte kostade så mycket att ta körkort men jag tycker att de pengar jag lagt ned på lektioner i min körskola var värda vartenda krona. Har fått värdefulla tips och känner mig säkrare som förare något som gör mig bättre på vägarna :-)
johanlake 2011-04-27 16:16 ! Citera #
Mitt kostade 5000 kronor, helt okej. :D
Johanmc 2011-06-26 15:28 ! Citera #
Kostade ca 4000kr med allt inräknat, men det var rätt många år sedan så i dagens läge hade det nog varit närmare 7-8000.

Har man möjlighet att köra mycket privat så kan man få in körvanan och vinner mycket på det. Då kan man mer effektivt ta in det man lär sig på körskolan då man kan fokusera mer på detaljer när körningen i sig är mer vanemässig.
Crim 2011-06-30 23:12 ! Citera #
Jag är inte riktigt säker på vad mitt kort kommer att kosta men jag har planerat allting så här:

- Övningskör med min handledare, i andra ord min far i ett par månader.
- Tar en till två lektioner och ber dem säga exakt vad jag behöver träna på inför uppkörning.
- Tar lärdom av vad de har sagt och fortsätter köra med min handledare.
- Tar en till två lektioner till och sedan kör upp.
- Sen måste jag självklart ta risk ettan och risk tvåan som jag gör innan uppkörningen självklart.

Bör inte gå på mer en 6000-7000kr men sen kostar alltid bensinen då bilen är en Subaru forester! Dricker mycket soppa!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest