Klarade uppkörningen på första försöket igår och så här såg vägen dit ut:
Övningskörde totalt 30 gånger, varav 3 va på körskola.
Körskolan är extremt hårda och jag skulle inte övningsköra hela tiden där. Hade ni tänkt köra där rekommenderar jag att köra mycket hemma först så att ni känner er bekväma med att köra. Körskolelärarna har en förmåga att göra det så komplicerat som möjligt, kanske för att pumpa ut så mycket pengar som möjligt, vad vet jag...
Tog en lektion en vecka före uppkörning och enligt dom borde jag ta flera lektioner till för dom trodde inte att det skulle gå, eftersom jag inte motorbromsade vid röd-ljus osv, gjorde inte det en ända gång på uppkörningen och det gick ju endå.
Jag tycker inte att körlektionerna gav mig något annat än dåligt självförtroende och hål i plånboken.
Min taktik vid uppkörningen va att glömma allt dom sagt på trafikskolan och bara köra som jag gjort hemma och det fungerade utmärkt.
Under uppkörningen gjorde jag några tabbar som inspektören förbisåg. Exempelvis körde ut i en rondell där jag borde lämnat företräde (gränsfall att hinna ut utan att den andra skulle behöva bromsa), sa själv till honom; jag vet att jag borde stannat där. Backa runt ett hörn gick inte heller så bra och det sa jag också till honom så då fick jag en ny chans och göra om det. Jag berättade hela tiden om jag gjorde något galet.
Feedbacken jag fick efteråt va att lita mer på min egen körning.
Teorin klarade jag också på första försöket, 60/65.
Läste boken 1 gång och skrev upp allt jag tyckte va viktigt, läste sedan det typ 5 ggr. Gjorde proven på körkotonline och läste noggrant igenom förklaringarna på det jag hade fel på. Hade även en app i mobilen med teoriprov, dom va dock ganska lätta och hade inga förklaringar om man svara fel.
Hoppas det kan hjälpa någon, lycka till!