Start > Körkortsforum > Ändring av halkbanan i april, …

Ändring av halkbanan i april, ska jag göra före eller efter?

Martin 2009-03-09 13:03 ! Citera #
Har hört att halkbanan ska ändras i april, blir den lättare eller svårare? Jag kan göra den före eller efter april, så vad ska jag välja?
issa 2009-03-10 20:54 ! Citera #
* Del 1 är riskutbildningens nya del. Den omfattar alkohol, andra droger, trötthet och riskfyllda beteenden i övrigt.
* Del 2 är riskutbildningens gamla del (kallas ofta halkbana). Den omfattar hastighet, säkerhet och körning under särskilda förhållanden.

www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page____70.aspx

Den blir längre, svårare vet jag ej. Personligen tyckte jag att det var info om alkohol och risker när jag gjorde halkbanan för ett tag sen... så jag förstår inte riktigt vad nyheten är.
beccaj 2009-03-15 15:01 ! Citera #
Vad jag har fattat så blir det väl i princip bara en kostnad till på körkortet, jag har valt att ha min halkbana och det innan första april :D
Gäst 2009-03-21 11:46 ! Citera #
Del 1 genomförs på trafikskolan i början av utbildningen, halkbanedelen gör man i slutet.
Soofiiiee 2009-03-22 14:39 ! Citera #
Själv utbildningen på halkbanan blir inte svårare, men däremot tillkommer det en riskutbildning till om droger och alkohol, vilket gör att körkoret blir dyrare. Men svårare blir det inte.
shoan 2009-03-31 22:24 ! Citera #
Hur mycket kostar den nya varianten?
shoan 2009-03-31 22:25 ! Citera #
Tar man dem tillsammans eller var för sig om tillsammans ,, vad gör dem som redan har halkbanan klar ?
Aling3 2009-04-19 20:14 ! Citera #
Andersson
Del 1 genomförs på trafikskolan i början av utbildningen, halkbanedelen gör man i slutet.


här i Oskarshamn så skulle man tydligen göra halkan först, sedan riskettan, känns lite avigt att göra del 2 före del 1, men, inget som berör mig, gjorde halkan innnan 1 april och har nyligen gjort riskettan...
hur körskolorna gör med detta är nog lite individuellt antar jag :?
teloma 2009-04-20 23:46 ! Citera #
Gjorde som sagt halkan efter 1:a april och vill säga att det är trevligare!
Den största ändringen är väl att man kör en person i bilen och inte två o två som man gjorde innan!
Kändes helt underbart att få köra ensam faktiskt :P hehe men man kände även mer ansvar i och med att man just körde ensam.
Körde på Stora Holm, men borde vara samma ändringar överallt.
twina 2009-05-20 13:26 ! Citera #
Vadå, körde man med en lärare förut eller

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest