Start > Körkortsforum > Placering av däck?

Placering av däck?

Thjh 2015-02-02 14:54 ! Citera #
Vattenplaning , snösörja då är det bättre
Med bra däck fram
Nästan alla bilar har låsnings fria bromsar
Och framhjuls drift svårt att få sladd
Om man kör med insidan
yrjö ruotsista 2015-03-16 16:13 ! Citera #
Om man har bästa däck fram kan man styra undan hinder, och sladda. Om man har bästa däck bak kör man rakt fram utan sladd, man krockar säkert, man utan sladd.
Yrjö
Gäst 2015-06-20 13:08 ! Citera #
Köp 2 fräscha däck så att du ska ha 4 fräscha däck på bilen helt enkelt!

8-)
konolat 2017-04-23 20:55 ! Citera #
Om man har framhjulsdriven bil den dom bästa däck(sommar)ska sitta fram.Sällan man få sladd med bakjulen på asfalten om monsterdjup är mer än 3mm.
Gäst 2017-09-24 21:57 ! Citera #
Jag sätter dom bästa fram!! Där styr bilen!! Lättare att häva en sladd än när bilen går rakt fram i en sväng!!
Neo95 2017-11-07 18:24 ! Citera #
Måste bara fråga er alla om du sätter bästa däcken bak och får sladd vad har du för nytta av dem då du har varken styrning eller bromsverkar. Då generellt så är bromsarna 60-70% fram om du inte kan styra vad har då för nytta sen på framhjulsdrift så spelar det ingen roll är det te, x halt och du får sladd om du kan Bromsa fast inte styra vad hjälper det då. Fyrhjulsdrift vinter, får du sladd på te, x en Subaru med permanent fyrhjulsdrift så släpper du inte gasen öka lite för att den skall få fäste igen kolla på wrc rally stcc vart dem har bästa däcken jo fram då för grep och väghållning, en bil är inte gjorde för att bara gå rakt fram. Kan du inte hålla bilen i kontroll på vinter håll er hemma eller låt någon annan köra.
Perra 2018-05-17 08:07 ! Citera #
Gjorde som alla sa när jag va ung och hade dom bak... dumt jävla val... åkte på 76an mot Gävle från Tierp.. Det regna ute men inte direkt spöregn. Ligger 60 kommer en ganska skarp vänster kurva såg att vägen va spårig släppte av och bromsa lite innan kurvan. Ligger i mitten av vägen då man såg igenom och framhjulen tappar total styrning i 50. Bilen i diket kosta mig 6000 då det va ett snällt dike ändå. Sedan dess alltid bästa fram. Fått vattenplaning sedan dess på e4an i 100 tacka gud att det var röven som svängde och inte framhjulen. En sladd på bakvagnen varje dag före framvagnen! It saves lifes..
Gäst 2018-05-17 09:23 ! Citera #
Perra 2018-05-17
Gjorde som alla sa när jag va ung och hade dom bak... dumt jävla val... åkte på 76an mot Gävle från Tierp.. Det regna ute men inte direkt spöregn. Ligger 60 kommer en ganska skarp vänster kurva såg att vägen va spårig släppte av och bromsa lite innan kurvan. Ligger i mitten av vägen då man såg igenom och framhjulen tappar total styrning i 50. Bilen i diket kosta mig 6000 då det va ett snällt dike ändå. Sedan dess alltid bästa fram. Fått vattenplaning sedan dess på e4an i 100 tacka gud att det var röven som svängde och inte framhjulen. En sladd på bakvagnen varje dag före framvagnen! It saves lifes..
Så då sätter du hellre sidan av bilen i trädet - och riskerar döden - istället för att låta den tilltänkta deformeringszonen ta smällen? Smart där.
Gäst 2020-10-06 20:15 ! Citera #
De bästa däcken ska sitta bak för att det kräver mindre av föraren att hantera sladd på framdäcken än bakdäcken. Detta betyder att man mininerar riskerna för att skaderna ska bli värre om olyckan är framme.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest