Start > Körkortsforum > ”Pålurad” fler lektioner efter…

”Pålurad” fler lektioner efter bokad uppkörning

Gäst 2011-04-16 00:36 ! Citera #
Min körskola har bokat uppkörning för mig. De har tidigare sagt att det är viktigt att jag kör lektioner samma vecka som uppkörning. Kommer vara ett nervöst vrak och vill vara helt säker på min körning så det köper jag helg. Troligen kommer inte jag kunna köra en av lektionerna, av de totalt 7 lektioner de bokat samma vecka som uppkörningen. När jag meddelar det till körskolan får jag till svar att de i så fall avbokar uppkörningen då de måste ha 65% godkänt på sina elever. Inte klokt. Till saken hör att jag även kör privat, har de senaste veckorna kört 3-4 dgr i veckan och kommer göra det fram till uppkörningen.

Vill veta om någon mer har varit med om följande och hur ni hanterat det.
Gäst 2011-04-16 16:17 ! Citera #
Boka privat och köra upp istället. Bara drygt med körskolor som vill mjölka en på pengar.
Gäst 2011-04-17 22:27 ! Citera #
Nej, men min körlärare kommer säkert göra å på mig med. Men jag kommer inte gå med på det, istället kommer jag boka själv & klarar jag inte det på första så gör det inte så mycket för det finns ju fler chanser, så jag blir ju inte jätte ledsen.
Gäst 2011-04-19 08:52 ! Citera #
Min körskola ville boka in 6 lektioner 1,5 månad innan upkörning och det tyckte jag var för mycket. Ring och hör med andra skolor om vad deras åsikt är! Om körskolan vill ha 65% lyckade uppkörningar så borde de ha sagt till dig att det var för tidigt att boka uppkörning, istället för att trycka in så pass många lektioner på en vecka tycker jag!
Maxt 2011-05-22 23:04 ! Citera #
Min körskola hade inga sådana krav. Låter som ett mycket oproffsigt sätt att komma upp i de 65 % tycker jag.
Gerdan 2011-06-11 19:29 ! Citera #
Som flera har sagt - skit i körskolan och boka privat istället. Körskolorna gör allt för att mjölka sina elever på pengar, och om du känner dig säker på din körning och tror att du har chans att klara uppkörningen så tycker jag att du ska boka en tid själv.
emmacle 2011-06-28 14:47 ! Citera #
Det här känns helt fel. Körskolan ska inte kunna säga att det bara beror på en enda lektion om du klarar det eller inte. Jag tycker att du vänligt men bestämt ska säga ifrån. En körskola har mycket bra koll på hur duktiga deras elever är, kanske är det så att de tycker du ligger på gränsen att klara n uppkörning?

Hur som helst så tycker jag att man ska känna efter själv. Om man kuggar så drabbar det bara en själv med pengar och tid.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
30
I dag 00:00
17
I går 23:42
1
I går 22:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo