Vem ska köra först? HÖGEREGEL
Hej. Jag har gjort en bild och jag kör på en väg där högerregel gäller.
Jag kör bil 1 och möter bil 2. Min körskolelärare säger att jag ska väja för bil 2. Men enligt skyltens betydelse så ska bil 2 väja? Vägmärket sitter några meter framför korsnigen. Klicka länk för att komma till bild.
img28.imageshack.us/i/gggms.png
MVH
Jo jag skulle säga att du har företräde och Bil två ska stanna, förutsatt att skylten är framför korsningen.
Jo jag skulle säga att du har företräde och Bil två ska stanna, förutsatt att skylten är framför korsningen.
Ja skylten är framför korsnigen, men om den är bakom vad gör den då för nytta?
Och vad gäller på en parkering? om en bil backar ut ifrån höger sida, ska jag väja enligt högerregln då?
Ja på en parkering gäller höger regeln, om inga andra skyltar anger annat
Ja på en parkering gäller höger regeln, om inga andra skyltar anger annat
där skulle jag tydligen inte heller väja någonting :S han måste inte förstå vad högerregln är, jag sa att jag läst och vetat att högerregeln gäller där, men han sa nej :S
Haha okey?
låter konstigt, ta med din teori bok och fråga vad han säger då. Exempelvis nästa gång du ska köra
Haha okey?
låter konstigt, ta med din teori bok och fråga vad han säger då. Exempelvis nästa gång du ska köra
Ja verkligen.. ja det ska jag göra.. och om de inte känns bra så borde jag nog byta körledare..
Aaa gör det, Det verkar ju som han inte kan om sånt som han ska vara proffs på...
”Jo jag skulle säga att du har företräde och Bil två ska stanna, förutsatt att skylten är framför korsningen.”
Vad menade du med det där?
” förutsatt att skylten är framför korsningen.”
Senaste foruminläggen
Rubrik