Start > Körkortsforum > Hur pluggar ni inför teoriprov…

Hur pluggar ni inför teoriprovet?

mcfred 2011-04-07 10:40 ! Citera #
Hej

Jag har övningskört rätt mycket och känner att körningen kan jag i stort sett nu. Men under tiden jag har övningskört så har jag inte gjort någon teori alls förutom varit på 8 teorilektioner på körskolan. Min fråga är nu hur ni pluggar på teorin? Jag själv har nu bara börjat läsa boken och sedan gå till körskolan och sedan göra övningsprov där. Hur gör ni?

Läser ni boken från pärm till pärm eller gör ni endast övningsprov?
Gör ni övningsprov på internet?
Vilka bra hemsidor finns det med gratis teorifrågor?
Finns det några andra sett att öva på teorin? Vilket sätt lär ni er bäst på?
Gäst 2011-04-07 12:09 ! Citera #
Jag klarade teoriprovet med 58 poäng och pluggade så här:

- Läste teoriboken 2 gånger (Bra)
- Gjorde alla 1000+ frågor på denna sida tills jag låg runt 60/65 rätt efter varje test. (Bättre)
- Gjorde körskolans STR tester som liknar det riktiga provet väldigt mycket. Det kom till och med ca. 6 st frågor från STR testerna i det riktiga provet. (Bäst)

En kombination av dem alla är det allra bästa. Då klarar du provet garanterat :)
pelle 2011-04-11 23:23 ! Citera #
Jag valde att testa programmet teo 2011 som är hur bra som hälst, sluttestet ser exakt likadant ut som när du gör kunskapsprovet på vägverket.
felix_heino 2011-04-12 16:03 ! Citera #
Jag pluggar nu då, så här:

*Gör frågorna på korkortonline
*Köpte även programmet teo 2011 (dock inte lika bra som korkortonlines frågor skulle jag säga)
*Läser i boken
*Frågor på körskolan

Hoppas att jag kommer klara provet om jag gör en kombination av de ovanför:)
Gäst 2012-03-20 19:08 ! Citera #
WaltX
Jag klarade teoriprovet med 58 poäng och pluggade så här:

- Läste teoriboken 2 gånger (Bra)
- Gjorde alla 1000+ frågor på denna sida tills jag låg runt 60/65 rätt efter varje test. (Bättre)
- Gjorde körskolans STR tester som liknar det riktiga provet väldigt mycket. Det kom till och med ca. 6 st frågor från STR testerna i det riktiga provet. (Bäst)

En kombination av dem alla är det allra bästa. Då klarar du provet garanterat :)
Gäst 2012-03-21 19:23 ! Citera #
Fick 57 poäng.
Läste boken 2 gånger, allting noggrant.
3:e gången tog jag endast ut det jag ansåg viktigast (bättre och läsa noggrant men jag var så trött på boken, hehe)
Använde mig av körkort online i två månader intensivt innan. Fick alltid över 60 rätt.
Läste lättlästa körkortsboken en gång ( bättre och läsa originalet)
Funkade för mig :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor