Start > Körkortsforum > Halkbana, aldrig kört med skol…

Halkbana, aldrig kört med skola.

MarkusA 2011-04-06 17:14 ! Citera #
Har aldrigt kört med skola. Men kört mycket bil hemma.

Läste någon stans att ifall man har kört privat så måste man göra något extra moment när man gör halkan för att bevisa att man kan köra bil.

Vad är det som man får göra?
Gäst 2011-05-08 18:45 ! Citera #
Hej, jag har själv bara kört privat, och fick uppge det vid bokningen.
Körde i Ljungby för någon vecka sen. Den enda skillnaden var att hela min grupp var privatförare, annars fick jag inte göra något speciellt moment. Ta det bara lugnt så kommer du att klara det galant :)
emraan 2011-05-24 16:01 ! Citera #
Ne tror inte att man får göra extra uppgift. för alla ska gö samma tror jag. och kan säga att det är lätt
Gäst 2011-06-05 09:53 ! Citera #
Jag tror inte att du skall göra något speciellt. Testet är att man ska kunna bromsa från 70km/h. Detta utför alla. Lycka till, det är superskoj- :D
Gäst 2011-06-09 22:48 ! Citera #
Jag har inte heller kört med trafikskola, men tror inte att det kommer att bli några extra problem vid halkkörningen, de gör väl inga undantag för det?
Brottaren 2011-06-11 13:10 ! Citera #
Jag är i slutet av min utbildning och när jag gjorde halkan hade inte jag skrivit in mig på körskolan än, och det var inga problem. Jag fick inte göra något extra moment. Jag gjorde som alla andra, och tro mig, det är riktigt kul att få sladda! :D
Gerdan 2011-06-11 19:27 ! Citera #
Det finns körskolor som inriktar sig på privatister, alltså folk som endast kör hemma. Kolla med en sådan, eller boka de obligatoriska momenten själv. Jag rekommenderar dock att ta några lektioner på en körskola för att gå igenom lite nyare delar som den du övningskör med kanske inte kan lära ut. Bilskolan vet vad inspektören kollar på, och kan ge dig värdefulla tips inför uppkörningen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor