Vilken veckodag sker det flest dödsfall i trafiken
Som rubriken lyder, vet ni det, fick frågan på teoriprovet idag, och tror alternativen var Måndag Onsdag fredag och Söndag.
Den fick jag också, i måndags. Jag chansade på fredagen. Tror lördag brukar vara rätt svar annars eftersom det är många som är fulla och sånt då, men det alternativet fans ju inte så måste vara lördag.. Inte för att jag har några siffror.
Annars kan det kanske vara Måndag, då alla är ”bakfulla” osv ?
Det är fredag, eftersom man tänker på att imorgon blir lördag och söndag, så hinner man bli dagen efter alkoholfri.
men om det finns lördag, då väljer man lördag.
annars är det fredag.
heliga dagar kan komma i provet ohså, man väljer middsommar
Vilken konstig fråga på ett teoriprov. Borde inte anledningen till varför folk blir påkörda vara viktigare än vilken dag de blir det?
Det där har jag fått några gånger på testprovet jag kör. Natten mellan fredag/lördag 00.00-05.00 står det i facit, men fredag måste ju vara rätt svar om man får de där alternativen.
Antar att det är för att man ska vara extra uppmärksam när man är i trafiken då eller något liknande. Beror ju säkert på att det ä många fulla förare och gångtrafikanter ute då.
Varför behöver man kunna det här??
Gullis å alla andra som uppenbarligen tycker att detta är en idiotiskt fråga eller varför man behöver kunna detta...
Är det inte uppenbart? Klart som F att detta är viktigt å veta... Så att man kan bedöma sin egen körning å riskerna i trafiken just under denna dag/natt... Vet man om att det är extra riskfyllt att köra just då kan man oxå anpassa sin fart å uppmärksamhet efter det...
Senaste foruminläggen
Rubrik