Start > Körkortsforum > Mc- privat handledare på marke…

Mc- privat handledare på marken- garagesvängar etc

lejon2468 2011-04-03 10:36 ! Citera #
Mc-körkortet ska ju börja nånstans och den 2:a april började äventyret med Me and My FZ&-N. Handledaren, min sambo, hittade efter att han kört lite rundor med eleven, ett par fina öde ytor för mig att testa på. Den bästa ytan var en fullständigt öde jätteparkering! Drömmen för mig som testade min egen hoj för första gången. Gissa om där var glädjetårar! Gubben min lade sig tillrätta på marken och ’vilade sig’. Vinkade lite till mig ibland för att visa att han fanns.
Fråga: är detta okej eller måste han som handledare sitta bakpå, (och sova), medans jag snirklar omkring i ettan, tvåan och trean, bromsar och startar, bromsar och startar, bromsar och startar. . . bromsar och startar. . . . ? ? ? /Lejon2468
ester 2011-04-07 05:32 ! Citera #
Att ligga på marken är lite väl slappt tycker jag , han ska ju hjälpa dig med tips o råd. Det är ju svårt när han inte ser vad du gör.
Be han kolla o hjälpa dig det tjänar du nog på.
Johanmc 2011-06-25 12:55 ! Citera #
Enligt reglerna måste handledaren sitta bakpå eller köra egen MC. Om du inte kör på inhägnat område

Så rent regelmässigt, inte OK.

Men som sagt, kör efter bästa omdöme.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo