Start > Körkortsforum > Uppkörning svårare för de som …

Uppkörning svårare för de som bara kör privat?

Gäst 2011-04-02 19:29 ! Citera #
Hejsan!
Det är så att jag bara har övningskört privat i några månader och om två månader har jag uppkörning. Jag har hört väldigt många som säger att jag kommer få det svårare på uppkörningen än de som kört med trafikskolan. Håller ni med? Varför ska det vara så?
Jag tycker att det borde vara lika för alla! Många säger att det är för att trafikskolan vet hur de som kört med dem kör så om de gör något fel på uppkörningen så vet de att den personen har klarat det en tidigare gång. Är det inte fel att göra så?
Jag tycker det är galet! Den som har hand om uppkörningen borde inte få veta om man kört med trafikskolan eller om man kört privat, så att det blir rättvist!
Jag känner många som kört upp genom trafikskolan och vissa kan knappt köra bil!! Sen vet jag många som kört privat som har kuggat och det dåliga är att de kan köra bil.
Crackaliciious 2011-04-03 00:50 ! Citera #
Jag kan tänka mig att anledningen till att det är svårare för personer som har kört privat kontra de som kört i trafikskola, är för att de som kört privat, missar de där viktiga smådetaljerna som bara instruktörerna från trafikskolan kan. Jag menar, det känns som att det kommer ändringar i lagar och nya lagar varje dag och det är instruktörernas plikt att kunna det senaste inom deras yrke, medan en person som är en privat handledare, kanske inte har fått lära sig just dem sakerna, vilket leder till att du inte lära dig som också leder till att du inte får godkänt på ditt förarprov.

Detta är dock bara tankar som ger någon sorts förklaring till hur du kan vara så. Ett tips är ju att du som kört privat, tar en eller två lektioner före du tar ditt prov, för att kunna lära dig dem där smådetaljerna, för att senare kunna klara det.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo