Start > Körkortsforum > Tips på fickparkering tack!

Tips på fickparkering tack!

pinglan 2011-03-30 18:23 ! Citera #
Hur ska man fickparkera på allra bästa sättet? Jag undviker helst det eftersom jag är rädd för att krocka andra bilar. Men det måste jag ju kunna inför uppkörningen so tell me..enklaste sättet..hur ska man gå tillväga? 8-)
zezzan 2011-03-30 19:45 ! Citera #
1.Ställ bilen jämsides så du ser bilens baklyktor i ditt lilla fönster på bakre sidorutan
2.ge då fullt utslag på ratten åt höger
3.backa sedan och håll kvar ratten tills du ser bakomvarande bils båda framlyktor i din vänstra sidospegel
4.Vrid då ratten så hjulen står rakt och backa rakt bak(glöm inte hålla koll bak och i höger sidospegel hela tiden)
5.När du ser att din bils högra framände är förbi framförvarande bils bakände sväng fullt utslag till vänster
6. kolla uppsikten bak och höger sidospegel för att se trottoarkanten
7. finjustera genom att öppna bildörrens o kolla

enklare än så är svårt för mig att förklara..men det e ju övning som ger färdighet ocj genom körskolan o privat övning hemma klarar du det galant sen 8-) GOOD LUCK!
pinglan 2011-03-30 20:58 ! Citera #
zezzan
1.Ställ bilen jämsides så du ser bilens baklyktor i ditt lilla fönster på bakre sidorutan
2.ge då fullt utslag på ratten åt höger
3.backa sedan och håll kvar ratten tills du ser bakomvarande bils båda framlyktor i din vänstra sidospegel
4.Vrid då ratten så hjulen står rakt och backa rakt bak(glöm inte hålla koll bak och i höger sidospegel hela tiden)
5.När du ser att din bils högra framände är förbi framförvarande bils bakände sväng fullt utslag till vänster
6. kolla uppsikten bak och höger sidospegel för att se trottoarkanten
7. finjustera genom att öppna bildörrens o kolla

enklare än så är svårt för mig att förklara..men det e ju övning som ger färdighet ocj genom körskolan o privat övning hemma klarar du det galant sen 8-) GOOD LUCK!




åååh tack!! vad snällt av dig :D ska testa det nästa gång jag övningkör :)
frokenf 2011-05-01 15:23 ! Citera #
Hej!

Jag lärde mig fickparkera med hjälp av denna länk: home.swipnet.se/mosebacke/10_fickparkera.htm

De förklarar i steg med illustrationer som förklarar momentet. Helt plötsligt blev inte fickparkering en mardröm! Lycka till!
LimeHurricane 2011-06-14 14:11 ! Citera #
frokenf
Hej!

Jag lärde mig fickparkera med hjälp av denna länk: home.swipnet.se/mosebacke/10_fickparkera.htm

De förklarar i steg med illustrationer som förklarar momentet. Helt plötsligt blev inte fickparkering en mardröm! Lycka till!


Nice länk. :)
Med bilder blir allt så mycket enklare.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor