Start > Körkortsforum > Dyrt att köra?

Dyrt att köra?

pinglan 2011-03-30 18:13 ! Citera #
Hur mycket har ni slösat totalt på körkortet? jag tror att jag har lagt ned ca 20.000 men jag kör ju bara med trafiskolan så..
Gäst 2011-04-01 09:26 ! Citera #
Jag tycker det skulle vara bättre med en privat handledare först och sen när man har lärt sig köra i trafiken bra så skulle jag ta 5 körlektioner från en trafikskola och då säger de till om du är redo inför uppkörningen eller inte.
DanielBergström 2011-04-03 18:17 ! Citera #
Kör privat om det är tillgängligt, annars är det bara och köpa dyra lektioner =)
Gäst 2011-04-21 09:50 ! Citera #
Att ta körkort är dyrt. Jag tror på att använda sig av en kombination av körskola och privat hanledare. Privat hanledare för at få mängdläran gällande körandet, och körskola för att få veta vad man ska öva på och tips och trix som utbildadade körskollärare kan ge som inte privata handledare kan.

Dock får man tänka på att det just nu är ganska dyrt att köra privat också med tanke på bensinpriset
Crim 2011-06-30 23:37 ! Citera #
Har lagt ner säker 2000kr på bensin när jag har kört privat, det är inte många som tänker på att det kostar ruskigt mycket att köra privet också då bensin priset är väldigt högt!
Dari 2011-07-06 23:08 ! Citera #
Jag lagt i trafikskolans plånbok 14 000... Hälften gick åt att lära mig köra rakt fram utan att träffa staket eller gräsmatta... Men vet du... det enda jag ångrar mig är att jag inte lärt mig krypköra och åka rakt fram, då kunde jag spara mins 5000, men nu när det är bara en liten bit kvar tills jag tagit körkort ska jag fortsätta övningsköra med erfaren trafikledare, annars känner jag mig inte säker redan på 70 sträcka.
Gäst 2011-07-10 14:16 ! Citera #
Än så länge ligger jag på 8000 kr och hoppas på att inte lägga ner mer än så. Förövrigt tycker jag att man sparar rejält mycket på att övningsköra privat då man med tiden lär sig att manövrera bilen, vilket kan ta en längre tid om man övningskör på trafikskolan. Enligt mina föräldrar så tycker dem att trafikskolorna bara är ute efter pengarna, vilket jag själv också märker med tanke på vad mina vänner har sagt till mig. Bäst är väl att kombinera körningen på trafikskolan och privat. Du lär dig bättre i skolan, men hemma kan du mängdträna till en mindre kostnad! ;)
antew 2011-07-11 18:41 ! Citera #
Jag har kört en massa med privat handledare, och jag kan säga att jag inte ångrar att jag inte börjat ta körlektioner. Har flertalet gånger vart ute på motorvägar och inne i trånga städer som många av mina kompisar som tagit 10 st lektioner inte ens fått göra. så nu ska jag ta 3-5 lektioner och förhoppningsvis vara redo för uppkörning.
hamiat 2011-07-15 02:19 ! Citera #
Jag har lagt ned typ 10000.. lite mycket med tanke på att jag ska börja med körskola nu. Kommer säkert lägga ned 20 000 men det är en investering för livet. Helt klart värt det. Bättre än att lägga ned 6000 på en mobil man kommer att tröttna på efter ett eller två år (snackar från egen erfarenhet.)
90a 2011-10-28 22:57 ! Citera #
Kanske mellan 10 000 - 12 000. Då har jag köpt teoripaket, bokat körlektioner på trafikskolan, kört med föräldrarna, handledarkurs, riskettan, halkbanan osv.
Både jag och mina föräldrar betalar 8-)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest