Start > Körkortsforum > Förberedelser inför teoriprove…

Förberedelser inför teoriprovet!?

pinglan 2011-03-30 18:10 ! Citera #
Ska skriva kunskapsprovet imorgon och är så otroligt nervös! Någon som kommer på några bra tips på hur man kan förbereda sig inför provet? tex: repetera, få i sig sömn osv..
Gäst 2011-04-01 15:18 ! Citera #
Om du har läst på teorin och frågorna här från Körtkortonline.se bör du klara det. Iallafall, en dag har gått sedan den dagen du skrev detta, tid att meddela oss hur det gick :) ?
calle221 2011-04-19 16:32 ! Citera #
Repetera är ju självklart bra, både så att du klarar frågorna men också så att du känner dig säker. Nervositet kan få dig att glömma frågor och svara fel. Samtidigt får man inte bli arrogant på provet, utan man måste se till att läsa hela frågan och alla alternativ samt kolla noggrant på bilden även om det är något man kan tycka är enkelt.

Sen så är det ju dagsform-tipsen jag brukar följa inför högskoleprovet och liknande; Ha en regelbunden sömn några dagar innan provet, och framförallt på själva provdagen så är det viktigt att du får cirka 8 - 8,5 timmars sömn. Skriv helst inte så tidigt på morgonen att du inte hinner vara vaken två timmar innan provets start. Ät ordentligt dagen innan, och ät en stabil frukost på provdagen med tex. gröt och fullkornsbröd (för att få en jämn blodsockernivå under provet). Drick vatten under dagen (men se till att kissa innen provet). Ät inget tungt en och en halv timme innan provet, men gärna en eller två bananer en kvart innan provet.

Det är ju inte livsviktigt att följa allt detta till punkt och pricka, men det ger i alla fall en bild av vad man bör ha för sömn och kostvanor innan provet. Om man är nervös och inte kan sova kvällen innan så är det bara att försöka släppa det och tänka att man kan prestera lika bra ändå, osv.

Lycka till.

Ps. Sorry för bump, såg inte att frågan var gammal. Aja, detta är i alla fall tips ifall någon annan som inte redan gjort provet läser det här.
Zet 2019-04-01 12:49 ! Citera #
Jag har ju svarat alla frågor här och jag kör sedan 20 år och har två körkort från Australien och USA.Jag har gjort 3 gången den tentan men klarade inte ?! Varför det är ju så frustrerande allt här ?!
Var är det anledning att göra så komplex den teori tentan?! Gäller det tjäna pengar från manniska ?!
Gäst 2019-04-01 16:49 ! Citera #
Zet 2019-04-01
Jag har ju svarat alla frågor här och jag kör sedan 20 år och har två körkort från Australien och USA.Jag har gjort 3 gången den tentan men klarade inte ?! Varför det är ju så frustrerande allt här ?!
Var är det anledning att göra så komplex den teori tentan?! Gäller det tjäna pengar från manniska ?!
Så jäkla svårt är det inte, om du kan alla regler så ska du fixa teoriprovet på ett försök..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor