Start > Körkortsforum > Teorin på onsdag

Teorin på onsdag

kokkaburra 2011-03-28 21:41 ! Citera #
Hallå, ska skriva upp på onsdag och har pluggat lite i boken men främst gjort massor med tester i både bonniers,TEO och gratis testet här på sidan! har blivit godkänd på samtliga med god marginal men frågan är om det är tillräckligt? finns det något man ska ”extra plugga” på? sen på måndag nästa vecka har jag uppkörning bokad i hallsberg men har aldrig själv vart där. Någon som kört där tidigare som har några tips på vad man ska tänka på? vart man ska köra osv... Mvh
don juan de malmö 2011-04-05 00:58 ! Citera #
Hej jag heter don juan de malmö och vill ge några tips.:uppkörning är en ganska konstig grej ,. jag hörde att det var lättare att köra upp på någon litet ställe. Då valde jag trelleborg för att göra uppkörning. I avsikt att undvika göra det här i malmö. men i trelleborg blev det ett fiasko istället. först, mannen som satt brevid mig i bilen hade en utpräglad skånska som till och med min fru som är riktgt svensk kunde inte förstå alls .dessutom luktade han nikotin som fan. Det tog för mig nästan 10 minuter för att hitta parkeringsbromsen som till slut var en lite knappt på vänstra sida av ratten (någonting som jag aldrig hade sett i en bil tidigare) det var en wolksvagen 2011. Efter att ha kört upp några minuter borjade vi diskutera på grund att han tyckte att jag inte var beredd för uppkörningen och borde ta flera körlektioner. Då blev jag irriterad och svarade:varför skulle jag behöva ta körlektioner? Jag har redan kört otaliga gånger från tyskland till oslo med mitt gamla utländsk körkort. Dessutom hade jag under 3 år en husvagn och fick då parkera,backa ,köra på motorväg, utan att orsaka någon olycka. Han blev tyst och sa inte emot. då fick jag ,naturligvis ,ikke god känd.
förra veckan en kompis från italien som har knappt kört några gånger klarade uppkörning här i malmö på första försökt,då tänkte jag: vad görde han för att klara uppkörningen så lätt? - kvinnan som satt brevidd honom var väldigt snäll och avslapnad som till och med konverserade med honom om livets dilemma.
min punkt är ,enligt min åsikt , det spellar ingen roll hur många gånger har man övningkört eller hur stor effarenhet har man för att klara uppkörning. det gäller bara att ha tur och hitta personen som tar provet på bra humör.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor