Start > Körkortsforum > 26 500 för en intensivutbildni…

26 500 för en intensivutbildning..!!!!!!!!???????.....

livan_91 2011-06-21 07:47 ! Citera #
Den som jag ska gå på 10 dagar kostar 12 500.. Så det var sjukligt dyrt med 26 500, men jag kommer behöva bo på vandrarhem för att kunna komma dit varje dag eftersom det ligger 20 mil ifrån Göteborg, där jag bor.
Men man får ju kolla på vad det är som ingår. 15 körlektioner och 5 teorilektioner är vad som ingår där jag ska gå.. Pluggar därför som en idiot för jag kommer ju så inte kunna lära mig allt där :o
Men också om det bara finns en skola i närheten så kanske de känner för att utnyttja situationen lite?
Gäst 2011-06-22 09:31 ! Citera #
Jag går en intensiv utbildning på två veckor, och för mig kostade det 10 000kr, så jag tycker att det var lite väl dyrt.
ms8 2011-06-24 19:18 ! Citera #
Skulle kosta dig mycket mindre.betala swebuss 400 kr till jkpg och köpa paketet för 10k
Gäst 2011-07-10 14:25 ! Citera #
Det är verkligen mycket pengar att lägga ner på körkortet. Om jag var du skulle jag ha valt en helt annan trafikskola. Normalt brukar priset ligga runt 14-16 tusen kronor för intensiv kurser. Så typiskt trafikskolor, de är bara ute efter ens pengar... :( Vad heter din trafikskola och i vilken stad ligger den i?
Gäst 2011-08-07 14:28 ! Citera #
Priset vad jag förstår varierar beroende på vilka förkunskaper man har från början.(beror ju på vad dem specialicerat sig på, folk helt utan körvana, eller folk som kört mycket men behöver ”lite justering”) Sen ingår risk ett och risk 2 ibland . Sen erbjuder vissa skolor boende under dessa två-tre veckorna. Min kompis betalade 25 tusen, och då ingic 22 körlektioner. och även halka och risk 1. och en uppkörning. (hon betala andra själv)
lizerd 2011-08-14 11:50 ! Citera #
Det lät väldigt dyrt. har sökt runt om i landet ca 20st skolor och priset för 2 veckor ligger runt 15000:-
lite dyrare om det är med boende.
Så det var bra att du hitta någon annan :P
Asile 2011-08-17 18:58 ! Citera #
Det låter förvisso dyrt, men man måste nog titta närmare på vad som ingår. Det skiljer enormt mycket från skola till skola hur många lektioner man får och vad mer som är med i priset.
Gäst 2011-08-18 14:36 ! Citera #
Intensivutbildningar brukar vara dyra, de e för att de har komprimerad hela utbildningen så att istället för te.x att försöka lära dig allt på 1-2 månader gör du det på ungeför 2 veckor, men de bästa e egentligen om man lägger upp utbildningen under en viss tid så att du lär dig allt succesivt och inte stressar. ”Djupinlärning” kallas det.

Men 26 000 kr verkar lite väl dyrt för en intensivkurs, ska man bo där också?
Gäst 2011-09-16 12:08 ! Citera #
26 500 låter lite dyrt
Gäst 2011-09-16 22:22 ! Citera #
Det är ju precis som alla säger- jävligt dyrt. Men, frågan är om du ens behöver gå intensivkurs.

Jag har bestämt mig för att ta körkort nu innan årets slut och har inte övningskört på ett år och vi har endast automatbilar här hemma. Så jag funderade också på inensivkurser då jag var jäkligt orolig, men kom fram till att det nog inte behövs. Min kompis var i Dalarna på intensivkurs och sa att all teori man får lära sig finns i körkortsboken. Så jag läste ut boken på ett par dagar och kan typ alla regler nu och jag köpte 10 körlektioner som jag går på varje dag, så det blir som en intensivkurs i sig, fast mycket, mycket billigare. Jag känner redan nu efter två veckor, av att ha kört mycket hemma, gått på lektioner och läst ut boken, att jag lätt kommer klara körkortsproven.

Lägg ner lite krut på teoriboken bara och ta körlektioner nära in på varandra, då slipper du punga ut 26 500 och kan spara över 17 000 spänn.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo