Hur skall man hantera kuggning?
Jag har kuggat både teori och körprov, men knappt vilket är ganska jobbigt. Men hur borde man hantera stressen och pressen!?
Teorin har jag varit 1 poäng ifrån 2 gånger. Visst det är för lite poäng men det är sjukt jobbigt och frustrerande. Först blir man deprimerad och ganska arg på samma gång.
Visst spelar nervosistet och stress in, men oavsett det borde man inte ligga på gränsen. Det är nog bara så enkelt att du måste läsa mer i boken, göra fler övningar och träna mer. Det finns bra data-program som gör det mycket enklare tycker jag i allafall, och test-prover som man kan göra. Öva på testproverna tills du är godkänd med marginal. Lycka till, och ge inte upp!
Jag tycker du ska försöka tänka på att du inte klarade det och försöka tänka framåt, för om du tänker förmycket på att du inte har klarat det så blir det enklare att misslyckas igen och det blir ännu svårare att klara det.
Hantera det som med andra liknande situationer, men släpp det inte bakom dig utan tänk efter vad du gjorde som blev fel och rätta det. Men grumla inte allt för mycket, försök ha positiva tankar, tänk snart är det din tur att få kortet!
Jag kuggade teoriprovet första gången med en poäng.. Då sa jag till mig själv att nästa gång, då skulle jag klara det. Så jag läste mycket ur boken bara och nästa gång klarade jag det med 9 poängs marginal
Det handlar om pluga mycket och inte tänka mycket om kugningen, samma sak har hänt med mig, men man måste glöma det som har hänt och försöka på klara det nästa gång.
Du kan säkert teorin. Med så få fel så verkar det nästan som att du bara har otur. Ta god tid på dig på varje fråga och framförallt, när du väl sitter där, tänk inte på resultatet utan på svaren på varje enskild fråga. Jag vet att många tänker ”42 som jag är helt säker på, osäker på 4, klarade nog inte två...” och det ökar bara pressen! En fråga i taget lugnar ner en, jag lovar
Sikta inte på 52 rätt! Sikta på 65 rätt!
Kom ihåg att dom teoretiska kunskaperna måste du kunna omsätta i praktiken på en tiondels sekund, annars kan det bli mycket farligt!
Tyvärr är det bara sig själv man kan skylla på, men pga det kan man bli mer motiverad. Satsa allt och läs boken och kör riktigt mycket efter du kuggat första gången. Tänk positivt och när du sitter på omprovet så ta det lugnt och håll fokus.
Försök att ta all den negativa energin och försök omvandla det till lite kämparglöd. Tänk: nu fasiken ska jag fixa det här
Senaste foruminläggen
Rubrik