Start > Körkortsforum > Uppkörning i Farsta / Södertäl…

Uppkörning i Farsta / Södertälje

Emil 2011-03-27 19:36 ! Citera #
Jag har kört upp i Farsta 3 gånger och kuggat alla 3 gånger. De på min körskola ville att jag skulle köra upp i Södertälje. Finns det någon orsak till det?! Procentuellt sett så kuggar de i Södertälje mindre än i Farsta där flest antal i hela Sverige verkar kugga.

Är det lättare att köra upp i Södertälje än i Farsta?
mykis 2011-03-28 12:13 ! Citera #
Japp, farsta ska suga...svårast i stockholm!
calle221 2011-04-19 15:56 ! Citera #
Jag har fått höra från flera olika håll att många klarar sig i södertälje, så satsa på det om du får någon bra tid. Tror dels det har med trafikmiljön att göra, men säkert också med schysstare inspektörer. Känner 3 personer som har klarat sig på första försöket i södertälje och ingen av dem anser sig vara någon direkt superförare.

Tänkte själv försöka få tid där innan sommaren. (:
Mimi 2011-09-28 00:43 ! Citera #
Kan man sin grej så går det att köra upp varsom.. Jag är inte heller någon superförare men körde upp i farsta och klarade på första försöket (1½ månad sen :D), hade visserligen kört lite i området innan men är man smart så gör man det oavsett vart man kör upp. Att farsta är svårare och att inspektörerna är hårdare där är bara en myt, för om man kan köra så märker inspektören det. Fast visst kan det kanske vara lättare att köra i mindre städer då det är färre moment att tänka på .
Gäst 2011-11-01 12:40 ! Citera #
Varför du ska köra upp i södertälje är för att södertälje har en av stockholms bästa körskolor. Jag vet inte om jag får nämna vad körskolan heter här i forumet men sök på trafikskolor i Södertälje och sen på omdömen så kommer den körskolan och liga högst upp. Många från stockholm kommer hit och kör. Toppen skola!
Dada 2011-11-08 19:25 ! Citera #
Jag ska köra upp i Södertälje nästa vecka, undrar om någon som har kört upp/bor där har några tips på luriga situationer man kan bli testat på? Självklart finns luriga situationer överallt men något som är signifikativt för Södertälje

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest