Start > Körkortsforum > Uppkörning Farsta?

Uppkörning Farsta?

Gäst 2011-03-23 22:29 ! Citera #
Hej
Är det någon som relativt nyligen kört upp i Farsta och kan berätta lite vad ni fick köra någonstans och vad ni fick göra?
Börjar bli nervös för uppkörningen i april.
Tackar.
Thrash 2011-03-28 00:48 ! Citera #
Jag har också uppkörning i Farsta den 5 april. Det lönar sig inte att vara nervös. Klarar man det inte så gör man om :)

Lycka till!
Gäst 2011-03-28 21:48 ! Citera #
Tack, du har helt rätt man kan alltid köra upp igen. Det är inget misslyckande bara en erfarenhet ;)

Kom gärna in hit och berätta var du fick köra 5 april.
Lycka till.
is 2011-03-29 23:38 ! Citera #
Jag har kört upp i Farsta 3ggr nu, imorgon är det fin 4e uppkörning. Aldrig varit så nervös för en uppkörning. Det värsta är depressionen efter varje kuggning.
Varje gång olika fel. Sist var jag för försiktig när andra hade väjningsplikt och ”fel placering” vid korsning -_-
Tyckte att det kändes fel att stå så långt till höger då det var en felparkerad bil förnära korsningen.
Känns jävligt löjligt att bli kuggad av det. Lite överseende borde dom ju ha tycker man.
Men men, kan väl antagligen inte gå sämre än min kompis uppkörning, som körde upp på en gång/cykelväg haha!

Iallafall hit åkte jag:
Första gången körde jag till enskedes villaområde, stora rondellen vid globen.
Andra gången mot hökarängen
tredje mot skarpnäck

Alltid olika vägar.

Lycka till! :) /JR
Gäst 2011-04-08 04:00 ! Citera #
Is:

känner igen mig precis i det du säger, klarade själv uppkörningen i Farsta efter 7 försök! (6:e försöket i Farsta)
Thrash 2011-04-08 09:15 ! Citera #
Som sagt så körde jag upp den 5 april i Farsta och klarade det på första försöket utan anmärkningar. Det enda ”felet” jag gjorde var att köra fel, men det kompenserade jag med att göra en snygg vändning i T-korsning.

Det jag fick göra:
- Påfart/motorväg
- Cirkulationsplats
- Vända i T-korsning
- Backa runt hörn
- Fickparkera

Vart jag körde (från Larsboda):
- Mot Stockholm (motorväg som är 70 km/h)
- Mot Farsta C
- Tillbaka till Larsboda

Minns inte namnen på de andra ställena.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest