Start > Körkortsforum > Ska man ALLTID lyssna på handl…

Ska man ALLTID lyssna på handledaren när man kör upp?

Gäst 2011-03-19 16:35 ! Citera #
Hörde en historia om en från min skola som hade blivit kuggad p.g.a. att han inte väjade för en påhittad älg som handledaren plötsligt varnade för när de körde mitt i stan. Får de som har hand om uppkörningen verkligen göra så och är det rätt att han blev kuggad p.g.a. det?
besaro 2011-09-23 20:53 ! Citera #
Jag tycker det låter VÄLDIGT märkligt. Jag har aldrig varit med om att älgar dykt upp stadstrafikkörning. ;)

Men för att bli allvarlig. En kraftig undanmanöver är aldrig önskvärd om du inte har goda skäl att göra det. Att uppmanas under en uppkörning att göra den typen av manöver i tät stadstrafik låter fullständigt vansinnigt, även om det inte var några bilar i närheten. Att dessutom bli kuggad på de grunderna låter ännu värre. Det hela luktar väldigt illa.
inspektörn 2011-09-27 06:15 ! Citera #
Vandringssägen!
Gäst 2011-09-27 13:08 ! Citera #
Det är nog, som inspektören säger, inte helt sant. Alla har hört historier om någon som känner någon vars syskon hade en kompis som kuggade pga något orättvist. Sånt är oftast påhittat eller så vill man bortförklara att man gjorde något fel. Själv fick jag höra om någon som hade kuggat för att inspektören hade sagt att han skulle svänga vänster in mellan två flaggstänger en bit längre fram. När han väl kom dit så var det inte flaggstänger utan bara två vanliga stolpar, så han förstod inte att det var där han skulle svänga och därför kuggade han. Min teori är att det är påhittat eller att han kuggade för att han upptäckte att han skulle svänga lite för sent, men genomförde svängen ändå och därmed missade uppmärksamheten och att det i så fall var uppmärksamheten som han kuggade på.
Rebecca 2011-10-09 21:30 ! Citera #
Jag vet folk som blivit godkända trots att de brytit mot reglerna.. tex sa min trafiklärare att en av hans elever blivit godkänd fast han körde 40 på 30 väg.. en annan blev godkänd fast hon körde på en refug när hon skulle svänga/backa.. min sambo blev godkänd fast han körde över heldragen linje.. surt när man själv blev kuggad på småsaker.. :(

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor