Start > Körkortsforum > Teorin på 3 veckor?

Teorin på 3 veckor?

Asifoo 2011-03-13 17:54 ! Citera #
Tror ni det är möjligt att nöta in all teori på 3 veckor?

5 h varje dag x 21=105 timmar

tror ni det räcker?
Tilldus 2011-03-14 18:30 ! Citera #
Hej!

De är nog inte timmarna som är viktiga utan att du lär dig på ett sett som funkar för dig. Annars kan de ta längre tid.

Du kan börja med att lägga upp en plan för körkortsboken, är nog bra att ha läst den ialla fall. Sen föreslår ja teorin på den här sidan elr någon annan test sida. De får upp vanan med kryss frågorna och de konstiga formuleringarna. Det är inte alltid lätt att förstå vad menar..

Jag tror att de räcker med 2 h per dag men med riktigt effektivt stället ;)

MVh Tilldus
tjejen 2011-03-15 15:59 ! Citera #
Det beror helt på vem du är som person, hur din lärstil är. Jag klarade teorin på 3 veckor, gjorde provet igår och fick bara några enstaka fel. Jag har suttit på körskolan 8-17 alla vardagar i princip och pluggat pluggat pluggat, både i boken och på datorn. Och jag kände igår att det inte skulle vara några problem eftersom jag kände mig så säker och allt satt klockrent.
Gäst 2011-03-23 19:42 ! Citera #
Jag tror absolut att du kan klara dig. Om du pluggar på körkortonline ser du även ”statistik” där du ser vilka kapittel du har svårt. Ha koll på det och plugga mycket så klarar du det säkert.
Laurine 2011-03-27 19:17 ! Citera #
Det beror lite på hur man är som person, om man har lätt att lära sig eller inte.
Personligen tror jag att det inte alls borde vara några problem att lära sig teorin på 3 veckor. När man väl börjar läsa boken inser man att det är mycket som är ganska ”självklart” eftersom man har snappat upp mycket av att se andra köra och genom att övningsköra själv etc. Om du kör lite samtidigt så tror jag dessutom att det kommer gå ännu lättare att lära sig teorin, eftersom du kan omsätta den i praktiken då. Du kommer nog märka att teorin inte är så hemsk som man först kan tro, och att det går ganska snabbt att ta till sig det mesta :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov