Start > Körkortsforum > övningskörde

övningskörde

Cr 2011-03-06 18:58 ! Citera #
Jag var ute och övningskörde för nån dag sen när det var mörkt ute. Och då kom jag till en övergångsställe men det som var konstigt var att det kom en bil och på nått sätt så bländade personen mig och han hade inte helljus på men jag blev sorts bländad ändå. Men jag saktade ju ner ändå när det är övergångsställe, men jag såg inte personen som gick över för att jag blev bländad men tur var att farsan såg personen. Personen hade även svarta kläder, det som jag tyckte var konstigt var att jag blev sorts bländad av bilen hm konstigt :? :?
Parros 2011-03-08 16:11 ! Citera #
Bra att alla klara sig oskadda. Det kan ha varit att den andra bilen kan ha träffat någon skylt med ljusen som sedan kommit i dina ögon och gjort att du blev bländad av det.
Trafiklärare 2011-03-11 22:41 ! Citera #
Det är egentligen inget konstigt med det. Många tror att bländning bara handlar om när mötande kör med helljus, men de riktigt otäcka incidenterna är i lagom lugn stadstrafik när man får möte på ett övergångsställe. Om ni testar så ska ni se att man inte ser ett smack av vad som händer precis bredvid den mötande bilen. Extra farligt är det på gator som är belysta, eftersom fotgängarna tror att ni ser dem.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest