Start > Körkortsforum > Min drömbil

Min drömbil

Gäst 2011-03-01 21:36 ! Citera #
Det här med drömbilar kan ofta bli ett intressant ämne. Alla som övningskör har någon gång tänkt på vilken sorts bil man i framtiden vill köra. Eller har jag fel?
Jag har inga höga krav på min framtida drömbil. Det viktiga är att den är takfri så att jag på sommaren kan glida runt och samtidigt få sol på kroppen. Jag kan se mig själv köra längs vattnet på Västkusten med sommarmusik i min alldeles egna bil. Det är min dröm.
Vad har ni för drömbilar?
Plato2 2011-03-29 00:06 ! Citera #
Min drömbil är helt klart någon form av gammal bil. En gammal Camaro eller något liknande som man kan glida runt med hade inte varit fel ;)
Jag vill också ha en hastighetsbil, vilken kille vill inte det ? ;)
En bil som är lockande är Ferrari, men vem har råd med dem ?
Men fick man välja så skulle jag inte tacka nej till dem :P
Crackaliciious 2011-04-03 00:24 ! Citera #
Alla unga killars dröm är väl att komma inkörandes med den fräckaste Porschen och bara ”cruisa” fram mellan alla ungarna och tjejerna på klubben men det är sällan det blir så :/

Däremot hade jag gärna sett mig själv köra en riktigt fin och stabil Saab eller en lite större och kraftigare Volvo. Nu menar jag dock ingen hummer-liknande bil utan gärna en bil som har mycket plats för matvaror, barn, verktyg e.t.c utan att för den skull, påverka miljön allt för mycket.

Fast och andra sidan, vem drömmer inte om en riktigt fin Corvette eller Dodge i härligt solsken, ute på motorvägen. Musik och bara du och vägen.. :)
Gäst 2011-04-03 00:31 ! Citera #
Jag tror inte riktigt att jag vill köra i min drömbil om jag får en sådan. Jag kommer ha två bilar och så får drömbilen stå i garaget och jag kör den andra bilen ;)
Som drömbil skulle jag självklart vilja ha en Porsche eller så, jag menar, vem vill inte ha en sån?

Men som ”vanlig” bil skulle jag vilja ha en BMW eller en Audi :) Dom bilarna tycker jag om :) Vi har tre stycken BMW så jag hoppas även jag får en sån av mina föräldrar inom en snar framtid ;) (de har sagt att de ska ge mig och mina systrar en bil eller liknande när vi är klara med vår utbilding) Så nu är det bara för mig att välja universitet, plugga några år ;)
johanlake 2011-04-27 16:22 ! Citera #
Min drömbil är min pappas vita volvo från 50-talet :) den går fortfarande jättebra! skulle vara häftigt att glassa omkring i den tycker jag
SofiaWiberg 2011-05-16 19:34 ! Citera #
Gud vilken kul fråga!!

Min drömbil är troligtvis en sportbil, väldigt fräsch gul sportbil med elmotor! Varför elmotor? För jag har hört att man ska kunna accelerera mycket snabbare än med en bensinbil.

Samma färg som http://www.google.com/imgres?imgurl=http://static.photaki.com/gul-sportbil_203982.jpg&imgrefurl=http://se.photaki.com/picture-gul-sportbil_203982.htm&usg=__U9qzmTYnNryda4Wl00LJp_J24rM=&h=439&w=626&sz=74&hl=sv&start=10&sig2=ynsAHVJq0-JnoJ90_U07TA&zoom=1&tbnid=doqz7qVrcdcQ2M:&tbnh=109&tbnw=145&ei=DmDRTffZAoTE8QOL5JD5DQ&prev=/search%3Fq%3DGul%2Bsportbil%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26biw%3D1138%26bih%3D535%26tbm%3Disch0%2C341&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=265&vpy=169&dur=30&hovh=188&hovw=268&tx=113&ty=87&page=2&ndsp=18&ved=1t:429,r:1,s:10&biw=1138&bih=535

Snygg design också :P ber om ursäkt för den massiva länken!

Tror inte jag kommer kunna köpa en snart, men kanske, kanske om man vinner på lotto eller något :P Fast då köper jag nog hellre en lägenhet först :D
Brottaren 2011-06-11 13:32 ! Citera #
Min drömbil är helt klart en Ford Mustang!
Har alltid velat glida runt i en muskelbil, gärna med mycket hästkrafter och Mustangen är ju en sådan bil :D
Den ska också vara målad som General Lee i Dukes of Hazzard, orange med 01 på sidan!
LimeHurricane 2011-06-13 11:48 ! Citera #
Lamborghini <3

Tråkigt nog kostar de en hel del... T_T
Gäst 2011-06-18 16:22 ! Citera #
Håller med Brottaren, Ford Mustang är en självklar vinnare vad det gäller drömbilen. Speciellt Boss 429, bilen som, enligt mig (och om jag skulle gissa, en hel drös med andra mustang-fantaster), tar hem förstapriset i alla ögongodis-tävlingar! Hur härligt skulle det inte vara att glida runt i en sådan muskulös hingst, höra ljudet från motorn när man gasar iväg och bara njuta av känslan av stolthet? Det är en kärra som tuffa killar trånar efter, sure, men även brudar som jag har stort intresse i denna bil- vad jag menar är, Mustangen kan älskas utav alla! ; )
Mandelbrot 2011-09-20 16:37 ! Citera #
Jag är för tillfället förälskad i min kompis bil (eller okej, hennes pappas bil). Egentligen är jag inte alls intresserad av bilar men hennes lilla röda volvo-cab är så söt. Jag tycker att den ser ut som en liten hundvalp och den är pigg och ärtig. Dessutom älskar jag att åka cab, i alla fall så länge jag slipper sitta i baksätet och få huvudet avblåst.

Sen när jag blir vuxen och rik ska jag naturligtvis ha en riktigt fin bil. Min bil-intresserade kompis har rekommenderat Aston Martin så det blir nog bra.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 07:23
6
I dag 02:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor