Sveriges värsta bilförare
Har någon mer sett programmet Sveriges värsta bilförare på tv? Är det bara jag som tänker ”Om de kör sådär MÅSTE jag kunna bli godkänd på uppkörningen”? Jag blir nästan rädd när jag ser de tävlande i programmet. Agerar dem efter manus? Sorgligt nog tror jag att allt är sant. Var körde dem upp? Hittade de sina körkort i flingpaketet? Jag hoppas hoppas hoppas att de uppkörningsledarna som hade dessa människor nu sitter framför tv-skärmen och skäms. Om de ”kan”, kan jag hundra gånger bättre (även fast jag endast fortfarande är övningselev)
Jag har ofta tänkt så...
snackade lite med körlärarn om det och vi kom fram till att det antagligen är stage-at och väldigt väldigt vinklat.
Men tänk att det i trafiken åker runt folk som släpper rattar och inte kan köra bil.
Vore inte kul att möta.
Om man är med i en sådan serie så är väl målet antagligen att stanna kvar så länge som möjligt - och då kör man alltså så dåligt att man är ”tvungen” att stanna kvar. Det är väl inte kul att vara med i ”sveriges värsta bilförare” och åka ut i första programmet kan jag tänka mig.
Men visst, jag skulle inte vilja möta dem i alla fall, de verkar ju inte alltid såååå trevliga om man säger så! man hoppas i alla fall att de inte kör så på riktigt.
Jag tror att mycket av det i programmet är överdrivet endast för att göra bra TV. Så katastrofalt dåliga som de är i programmet kan man bara vara om man aldrig har kört bil förut, vilket jag antar att dom har:P Men som sagt, det är nog bara för att göra TV, och när man tänker på det så blir programmet ganska löjligt till slut:P
MVH Andreas
. Hittade de sina körkort i flingpaketet?
Du vet de där automaterna som finns lite överallt som har tuggummi, godis, ringar, slime, studsbollar,plastfigurer osv osv.
Du lägger i en krona, snurrar lite och...
Sveriges värsta bilförare är nog det SÄMSTA programmet på länge. Hur sjutton kan man göra ett underhållningsprogram med folk som ska få tillbaka sina körkort, dom klarar ju inte av detta, det ser ju vem som helst. Själv kör jag motorcykel och att möta en av dessa nötter i trafiken är ju en mardröm. Dom ska inte ha körkort över huvud taget !!!!!! Fattar inte körlärarna detta ????? Dom kanske skulle byta jobb.
Om jag eller någon jag känner råkar ut för någon av dessa ”elever” i trafiken kan jag då ställa ert program till svars då ? som släpper ut dessa människor bakom ratten. Några sitter bara och skriker, vissa kollar hellre på pedalerna än framåt, vissa kör med gasen i botten och kör på i stort sett allt. Och ni som håller i programmet står där och LER. Fattar ni hur många dom kan döda i trafiken med sina dåliga kör-egenskaper ??
Ojojoj vart ska samhället ta vägen, finns det inte tillräckligt med dårar därute.
Mvh
En som vill leva lite längre
Jag har aldrig sett ett avsnitt av programmet, men jag har sett ett par minuter av ett avsnitt någon gång. Jag är övertygad om att det inte finns någon som kör så dåligt och ändå klarar uppkörningen. Då jag som sagt inte har sett ett helt program, så vet jag inte riktigt om det handlar om folk som försöker ta körkort eller folk som har körkort/har fått sitt körkort återkallat. Om de försöker ta körkort så skulle det väl kunna vara på riktigt... kanske. Men i så fall kommer det dröja länge innan de får det. Om det handlar om folk som har körkort, så är det manus. Kör man så dåligt så klarar man helt enkelt inte uppkörningen. Och du blir inte en så kass förare efter att du har klarat uppkörningen heller. Man kan kanske vara så usel på en viss detalj (som att man absolut inte kan fickparkera till exempel) om man har struntat i att lära sig det och hoppas på att det inte kommer på uppkörningen. Har man tur testas ju inte just det man har struntat i att lära sig. Men är man så kass i allmänt så finns det ingen chans att inspektören skulle godkänna körprovet. Så tror jag i alla fall :P
Sveriges värsta bilförare är ett riktigt kul program
Ibland kan man få uppfattningen att deltagarna är skådespelare Det är svårt att tänka sig att de faktiskt har ett körkort.
Senaste foruminläggen
Rubrik