Start > Körkortsforum > Bästa övningskörningsminnet

Bästa övningskörningsminnet

Gäst 2011-03-01 20:43 ! Citera #
Jag såg att det fanns en tråd som hette ”Värsta övningskörningsminnet” så varför inte skapa en som heter ”Bästa övningskörningsminnet”? Övningskörning är inte bara att ständigt ha en klump i magen, det ska ju vara roligt. Och med världens bästa körskolelärare som jag har blir lektionerna oftast roliga. Det bästa minnet än så länge är när jag trotsade min rädsla och körde hela Valhallavägen (i Stockholm) upp och ner. Den gatan har alltid varit ”skräckscenariot” för mig, men igår äntligen vågade jag. Och jag lyckades utan att få ett enda motorstopp. Jag var så glad och nöjd hela det återstående dagen. Jag klarade Valhallavägen! :)
Parros 2011-03-08 16:17 ! Citera #
Bästa övningskörningsminnet är just det bästa för att det fick pappa att flippa ur lite. När jag för första gången körde in i en rondell, i mitten av rondellen finns det stenar som dekoration och jag bara körde över dem.
Pappa började skrika och jag bara skrattade när bilen åkte över stenarna. Det var så roligt för att jag borde verkligen inte köra över sånt, det var så klantigt men ändå så roligt !!
Gäst 2011-03-19 17:01 ! Citera #
När jag körde bil för första gången i trädgården. :) Har fortfarande kort på mina första hjulspår. ;)
Gäst 2021-10-16 18:11 ! Citera #
När jag övningskörde en gång när jag var extremt trött och frånvarande i skallen så bestämde jag mig för att jag var först fram i farthinder(vägen smalnar av), och när jag märker att jag inte är det så skiter jag i att svänga tillbaka till min sida utan fortsätter av någon anledning och stannar motorhuv mot motorhuv med mötande bil(detta skedde i låg hastighet). Blev såklart lite irritation på detta från mötande och bilarna bakom. Anledningen till att jag nämner detta är för att hela scenariot blev så roligt eftersom det var så dumt och jag måste varit väldigt trött i skallen för att inte fatta att jag inte var först och inte lösa det på bättre sätt. Men jag lärde mig av det hela och skrattar bara åt det när jag tänker tillbaka på det:)
Gäst2 2021-10-18 10:58 ! Citera #
Ja, det är oftast när det blir fel som man lär sig bäst (förutsatt att det inte blir några allvarliga incidenter). Jag har väl behövt bekosta vägtull i Stockholm, för att jag inte vågade göra körfältsbytet i tid, och väl på Essingeleden, ja, då är det bara att köra på...

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo