Start > Körkortsforum > Låna till körkort?

Låna till körkort?

jessika 2009-03-04 19:54 ! Citera #
Finns det något vanligt körkortslån? eller är det vanligt banklån som gäller :?
Gäst 2009-03-05 14:36 ! Citera #
Nja du kan kolla med körskolan, de brukar ha något alternativ som de rekommenderar t.ex Resurs Finans. Vet dock inga detaljer om hur bra det är...
Gäst 2009-03-30 10:54 ! Citera #
Vissa körskolor beviljar delbetalning det är det enda jag vet.
shoan 2009-03-31 22:17 ! Citera #
Tror att det funkar som ett vanligt lån ,
Gäst 2009-04-21 21:50 ! Citera #
Det finns skolor som har avbetalning som alternativ, men dessa har oftast högre räntor än vad bankerna har så det är nog bättre att gå till en bank och ta ett lån, räkna med iaf 20.000 om du bor i sthlm !
Gäst 2009-05-04 17:33 ! Citera #
Om jag hade möjlighet skulle jag låta bli att ta lån från en bank in i det sista. Det är aldrig roligt att vara skuldsatt och körkort är ju ingen säkerhet (som om man t.ex. belånar ett husköp). Jag skulle antingen spara engar eller låna från familj/släkt/vänner som kanske tar lite snällare eller ingen ränta.
Gäst 2009-05-04 19:54 ! Citera #
:) Jag tänker låna ett körkort också.
Gäst 2009-05-05 16:38 ! Citera #
Om körkortet inte är jättenödvändigt (som till vissa jobb t.ex.) är det bättre att spara tills man garanterat har råd med ett. Skulder är aldrig kul.
Jerpa 2009-07-22 01:28 ! Citera #
jessika
Finns det något vanligt körkortslån? eller är det vanligt banklån som gäller :?


Kolla runt med bilskolorna, iallafall min bilskola erbjuder räntefri delbetalning i upp till 12 månader. Eller 36 månader men då tillkommer ränta.
valkyriana 2009-09-02 18:07 ! Citera #
Jag rekomenderar sällan lån. Bättre att spara till det. Har man inte råd att spara till det har man absolut inte råd med avbetalningen.
MEN om du är beroende av att få körkort pga jobb så förstår jag. Det är ju inte direkt billigare att gå utan jobb pga brist av körkort än att betala av ett lån.
Sedan kanske det är viktigt av andra anledningar för dig att ha körkortet så fort som möjligt. bara du gör en kalkyl så att du klarar att betala av och inte betalar onödigt mycket i ränta.
Lycka till! :-)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest