Start > Körkortsforum > Moped+vägren

Moped+vägren

Zegge 2017-05-24 21:55 ! Citera #
Skulle gärna hålla mig i vägrenen om den nu hade riktig asfalt. Som det oftast är nu är det feta skarvar både på längden, på tvären och på sniskan. Inte så roligt att få framhjulet uppslaget i tanken eller att framhjulet plötsligt spårar kraftigt i sidled så man nästan far i backen :(
Marklundt 2018-08-31 20:03 ! Citera #
Finns det väggen ska man köra där,annars på vägen med eu-mopeden
Thord 2022-02-12 10:06 ! Citera #
E4 är ingen motorväg eller motortrafikväg och landsvägskörning är tillåtet med moped /eu moped bara en håller till höger. Men. En kör på egen risk. Vid springstart lägger en i 2:an och springer och släpper kopplingen. Vid sladd styr en emot och frikopplar samt låter bli gasa :)
Thord 2022-02-12 13:00 ! Citera #
Landsvägskörning är tillåtet med moped / eu mopeder. Men. Kör ej i bredd och kör efter varandra och håll till höger och se upp med bakomvarande trafik. :)
Gäst 2022-02-12 14:33 ! Citera #
Thord 2022-02-12
E4 är ingen motorväg eller motortrafikväg och landsvägskörning är tillåtet med moped /eu moped bara en håller till höger. Men. En kör på egen risk. Vid springstart lägger en i 2:an och springer och släpper kopplingen. Vid sladd styr en emot och frikopplar samt låter bli gasa :)
”E4 är ingen motorväg eller motortrafikväg”
Ursäkta, men va?? Vilken plats menar du exakt?
Thord 2022-02-12 15:47 ! Citera #
Jag har 7km/h felvisning på mätaren på eu riejun så när mätaren visar 53km/h så går det bara i 46km/h . Polisen har kört bakom mej och mätt hastigheten på eu riejun förra året I trafiken. :) i höstas. Har kört till Malå, Piteå, Umeå och Norsjö samhälle på väggrenen samt glommers träsk med eu moped riejun.
Svar 2022-02-19 21:15 ! Citera #
rune r 2009-03-04
Hur är det för mopedförare, SKA de inte köra på vägrenen och inte mitt i vägen?
Jag skulle köra mitt i vägen, våga ta plats! Känns extremt riskfyllt att ligga och fega i väggrenen, folk är idioter och tar varje chans de kan till att köra om, även om det är totalt olämpligt. Nej, ligg mitt i och så får de andra vänta. Så kör jag på mc och så skulle jag köra på moppe också!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo