Start > Körkortsforum > Frågor om riskettan på teoripr…

Frågor om riskettan på teoriprovet?

hannawernerod 2011-02-17 23:37 ! Citera #
Det man lär sig på riskettan, behöver man kunna det lika bra som det som står i teoriboken för att klara teoriprovet senare?
Eller är riskettan mer en kurs som man bara ska ”ha gått”?. Jag funderar nämligen på att gå riskettan ganska snart och vill gärna
veta hur viktigt det som sägs där är just för provets skull.
Det är självklart viktigt information som man har nytta av som bilförare men just nu är jag väldigt koncentrera på just teoriprovet.

Tacksam för svar. :)
Johan_08 2011-02-18 18:46 ! Citera #
hannawernerod
Det man lär sig på riskettan, behöver man kunna det lika bra som det som står i teoriboken för att klara teoriprovet senare?
Eller är riskettan mer en kurs som man bara ska ”ha gått”?. Jag funderar nämligen på att gå riskettan ganska snart och vill gärna
veta hur viktigt det som sägs där är just för provets skull.
Det är självklart viktigt information som man har nytta av som bilförare men just nu är jag väldigt koncentrera på just teoriprovet.

Tacksam för svar. :)


Ja, vissa saker som sägs och lärs ut på riskettan förekommer på teoriprovet.

Däremot är detta enkla och logiska saker, en person med 20% allmänkunskap skulle klara av riskettans frågor.
Riskettan är egentligen en kurs som man bara ska ha gått, för att ta lärdom utav riskerna i trafiken - Men frågor om det kommer upp på teoriprovet ja.
hannawernerod 2011-02-18 19:06 ! Citera #
Okej, känns skönt att det är logiska frågor i alla fall! Blir väl till att lyssna lika aktivt som på en vanlig lektion i skolan och hoppas att man får med sig kunskapen i bagaget.
Johan_08 2011-02-18 19:38 ! Citera #
hannawernerod
Okej, känns skönt att det är logiska frågor i alla fall! Blir väl till att lyssna lika aktivt som på en vanlig lektion i skolan och hoppas att man får med sig kunskapen i bagaget.


Absolut, det är verkligen inga svåra frågor överhuvudtaget.
Det mesta handlar om alkohol, exempel på några frågor som förekommer:
”Hur påverkar alkohol våran kropp och förmåga i trafiken?”
”Går det att påskynda förbränningen av alkohol i kroppen?”
etc.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo