Start > Körkortsforum > Inlärningstips

Inlärningstips

hannawernerod 2011-02-17 23:04 ! Citera #
Finns ju många teorier om vilken studieteknik som är bäst. Ni vet studycards, repetition, tankekartor m.m. Jag har haft lite problem med att få tiden att räcka till eftersom jag samtidigt läser väldigt mycket i skolan. Det jag har märkt fungerar när det gäller att få tid till att plugga körkortsteori och få det att fastna är att ta tillvara på tiden! Samt att hitta luckor i ”dagsschemat”.

Jag pendlar t.ex. till och från skolan 2 timmar varje dag. Innan har den tiden spenderats genom att lyssna på musik. Numera tar jag upp körkortsboken och läser så mycket jag hinner.

Om ni, precis som jag, har sådan dötid som ni annars bara låter gå är det ett perfekt tillfälle att läsa teorin.
Sedan gäller det bara att göra det till en rutin. Och repetera, repetera, repetera.

Lycka till! ;)
Susan 2011-02-26 17:31 ! Citera #
Här är lite mer tips!

Jag vet inte hur era körskola fungerar om de har teorifrågeprogram på dator? Men det har dom på min och det har varit väldigt bra! Då får man någon slags grund om man löser dem med att kolla i boken. Sedan tror jag på att plugga in resten genom att läsa och läsa och läsa i boken.. Sammanfattningar är också bra för det är ganska mycket blahaj i boken enligt min åsikt! Heja er och er teori! :) Ett tips är att börja med teorin tidigt under körkortsutbildningen då sätter sig själva inlärningen av körningen sig bättre!! Lycka till!!!!!
Gäst 2011-03-18 17:24 ! Citera #
Ska börja plugga teori mycket nu har dock upptäckt att jag lärt mig teorifrågorna utantill på min dator... hoppas det går bättre här när det finns fler frågor...

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest