Start > Körkortsforum > Påbudsmärken

Påbudsmärken

torsten 2009-03-04 18:42 ! Citera #
Är inte påbudsmärken ett rätt så dåligt namn egentligen? Jag menar, det låter som något frivilligt ist för det tvång som dem faktiskt är!
Gäst 2009-03-04 19:46 ! Citera #
Jo, lite dåigt är det nog. Tydligare ord borde finnas.
kittykat 2009-04-11 14:54 ! Citera #
Äh, påbud tycker jag låter som något man ska uppmärksamma och följa... Fast å andra sidan så kan man ju tänka att påbud är motsatsen till förbud och då ger det ju helt fel innebörd... Men vad skulle de annars heta?
Moony Lovegood 2009-04-13 21:39 ! Citera #
Jag är också förvirrad över dessa märken p g a namnet kan jag säga, men jag antar att jag kommer tycka det är logiskt efter att ha fått mer erfarenhet av dem och hur de fungerar!
discombobula 2009-05-04 15:49 ! Citera #
Måste man kalla dem något speciellt?:S bara man vet vad de gör så :S
Jebo 2009-08-05 10:37 ! Citera #
Håller helt med, påbud låter otroligt byråkratiskt och gammaldags, kan man inte döpa om dem till något som folk faktiskt förstår typ; tvingande märken, eller ”pekregeler” :lol:
Gäst 2009-10-22 13:58 ! Citera #
Påbud tycker jag verkligen låter som något man ”bör” göra men inte måste... Väldigt förvirrande ja.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov