Start > Körkortsforum > Att ta steget mot körkort!

Att ta steget mot körkort!

hannawernerod 2011-02-17 22:53 ! Citera #
Även jag planerar nu att ta steget in i vad min pappa kallar vuxenvärlden. Enligt honom räknas man inte som vuxen förrän man har det där rosa plastkortet i sin hand. Jag har börjat övningsköra med honom och läser teorin parallellt. Men jag fortsätter att skjuta upp det här med körlektioner. Det är något som skrämmer mig lite. När man övningskör med en förälder är det (för de flesta, jag påstår inte att det gäller för alla) lite mer avslappnat. Man skäms inte ihjäl för det där kärringstoppet utanför ICA City...

Men det känns som om ifall det hade varit en körskollärare (kanske en snygging vid namn Henrik, 23) så hade mina kinder troligen blivit väldigt mycket rödare. :o
Är det någon mer som är nervös för det här med körskola?
Johan_08 2011-02-18 18:56 ! Citera #
hannawernerod
Även jag planerar nu att ta steget in i vad min pappa kallar vuxenvärlden. Enligt honom räknas man inte som vuxen förrän man har det där rosa plastkortet i sin hand. Jag har börjat övningsköra med honom och läser teorin parallellt. Men jag fortsätter att skjuta upp det här med körlektioner. Det är något som skrämmer mig lite. När man övningskör med en förälder är det (för de flesta, jag påstår inte att det gäller för alla) lite mer avslappnat. Man skäms inte ihjäl för det där kärringstoppet utanför ICA City...

Men det känns som om ifall det hade varit en körskollärare (kanske en snygging vid namn Henrik, 23) så hade mina kinder troligen blivit väldigt mycket rödare. :o
Är det någon mer som är nervös för det här med körskola?

Jag var jävligt nervös första gången jag skulle dit, men det är ju som sagt deras yrke och dom får ju säkert 20tal motorstopp om dagen så det är inget dom kommer uppmärka sig något stort på.
Alla får motorstopp, även dom som kört i 20 år.

Du är ju på trafikskolan för att lära dig.
hannawernerod 2011-02-18 19:12 ! Citera #
Känner mig faktiskt lite lugnare. Klarar man bara av första lektionen med okej reslutat så släpper nog den där mentala spärren sen och så blir man inte nervös. Man förstör ju mest för sig själv genom att vara nervös i onödan.
Johan_08 2011-02-18 19:43 ! Citera #
hannawernerod
Känner mig faktiskt lite lugnare. Klarar man bara av första lektionen med okej reslutat så släpper nog den där mentala spärren sen och så blir man inte nervös. Man förstör ju mest för sig själv genom att vara nervös i onödan.

Stämmer mycket bra, efter första lektionen så släpper mentala spärren ;)
Dom flesta körlärare är bra på sitt jobb och det är något man märker, delvis kan ju nervosititen släppa bara pga det.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest