Start > Körkortsforum > Hur många fick göra fickparker…

Hur många fick göra fickparkering på sin uppkörning?

Gäst 2011-02-17 17:58 ! Citera #
Hej! Jag kom att tänka på detta när ja svarade på en grej om fickparkering. Har hört att de är ungefär 50% chans att man får göra en fickparkering på sin uppkörning men blev lite källkritisk och undrar om det är verkligen så.
NU ber ja er om hjälp att ta reda på detta!

Tack på förhand/

Mvh Gustav
Mange 2011-02-17 18:45 ! Citera #
Vet inte hur ofta det förekommer, jag slapp fickparkering, men fick backa in och parkera mellan 2 bilar klarade körkortet förra veckan :)
Gäst 2011-02-17 19:30 ! Citera #
Okej! Grattis :D Vill också bli klar nu !! :p
hej 2011-02-27 01:14 ! Citera #
Jag slapp, tackolov. dock är jag en jävel på att backa och trixa så jag skulle nog sätta det i allafall, men jag är galet glad att jag slapp.
Kakan 2011-03-02 08:43 ! Citera #
Jag körde upp den 21/2 i Sollentuna och har nu körkort.
Ingen fickparkering, fick backa runt ett hörn och den enda parkering jag fick göra var när vi kom tillbaka och då sa han....”parkera på valfri plats”.
Tilldus 2011-03-14 18:52 ! Citera #
Hej du!

Tyvärr kan ja inte hjälpa dig med detta, men himmla intressant detta!

Fickparkering är inte det lättaste heller så får väl hoppas på turen, annars gäller de att bita ihop.

Kul grej!

/tilldus
tjejen 2011-03-15 16:12 ! Citera #
Jag har uppkörning på torsdag och hoppas på att få göra fickparkering och slippa vanlig, det är sjukt men fickparkering har jag superlätt för, vanlig parkering går INTE! Varken i tomma rutor eller bilar brevid, varken köra in eller backa in, det blir bara snett och konstigt... Dock har det alltid fungerat på körskolan så jag undrar om det är bilen här hemma som mina riktlinjer inte fungerar på, hoppas de för jag har inte fått in ”känslan” av hur man ska göra än... :/
L.S 2011-03-16 18:43 ! Citera #
Jag fick fickparkera på min uppkörning. Kan ju dock bero på lite också var man kör upp? Kör man upp på ställen som är lite mer stadskörning, förekommer det ju oftare att man måste fickparkera.
Gäst 2011-03-17 14:03 ! Citera #
Jag körde upp idag, klara det :D Men behövde inte fickparkera, ända parkeringen jag behövde göra va när vi kom tillbaka till vägverket...
Matilda55 2011-03-23 19:24 ! Citera #
Nu kan jag bara svara för andra som jag har pratat med, och många kompisar och bekanta till mig har fått göra diverse fickparkeringar, och bland annat backa in i parkeringsfickor, parkerat mellan två bilar och så vidare. En kompis som jag nyligen snackade med hade däremot ”turen” att endast behöva parkera på en stor parkering på valfritt ställe så länge det fanns minst en bil bredvid. Det där beror ju helt på vem du får som inspektör, och område/tillfälle.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo