Igår var alltså dagen då man lite nervös begav sig till stan för att få teorin avklarad.
Det gick toppen, fick 62 rätt av 65 möjliga...kan inte annat vara nöjd.
Jag har läst boken 1 gång men då suttit och strykit under de viktigaste och sen har jag gjort massa dataprov som jag haft tillgång till via min körskola (de använder sig av STR). Många frågor liknade dataprovens frågor men en del var formulerade annorlunda. Fick inte en enda fråga om reaktionssträcka, bromssträcka eller räkna om från km/h till m/s .....jag som verkligen pluggat in det.
Jag missade en fråga om katalysatorn, en annan där jag tror svaret ska vara biogas (jag svarade naturgas) och sen ett slarvfel om hur placeringen av bilen skulle vara vid en högersväng. Jag valde den bilden där bilen var placerad ”lite” till höger men det korrekta ska väl vara den bild som var ännu mer till höger dvs ute i väggrenen. Hursom helst nu är det klart och jag behöver ”bara” koncentrera mig på uppkörningen. Är nervös som satan för jag känner mig inte säker på min körning men det är väl bara göra sitt bästa, kör upp nu på måndag.