Start > Körkortsforum > Körlektion före uppkörning?

Körlektion före uppkörning?

Krissie89 2011-02-15 09:51 ! Citera #
Hej!

Hur många här inne har tagit en körlektion precis innan er uppkörning?
Jag har hört från en del folk att det är en bra sak att göra, men jag vet inte själv
hur jag ställer mig i den frågan. Är det onödigt eller kan det hjälpa en? Jag kör upp
vid tio-tiden så det hade ju funkat att ha en lektion innan. Men tänk om jag gör massa fel på
den körlektionen då kommer ju mitt självförtroende sjunka till botten....
Tips mottages gärna!

//Kristina
anonym 2011-02-15 11:11 ! Citera #
Det är nödvändigt eftersom du blir varm i fötterna innan och en del av nervositeten försvinner, samt att om du har tur kör ni samma väg innan på körlektionen som ni gör på uppkörningen. Det hände för mig jag klarade det.
Gäst 2011-02-15 21:38 ! Citera #
Jag kommer att köra en lektion innan. Min körlärare rekommenderar det så man hinner bli lite varm i kläderna och förhoppningsvis minskar nervositeten något. Speciellt bra tror jag att det är om det har gått några dagar sedan man körde sist, så att man åter igen känt in sig på bilen. Speciellt om man som i mitt fall ska köra samma bil på uppkörningen som jag övningskör med.
hammarn 2011-02-21 11:00 ! Citera #
Testa alla lägen du känner dig ”osäker” och förbred dig mentalt!
Wayne 2011-03-10 13:25 ! Citera #
Jag tycker det är en jättebra ide med en körlektion precis innan er upp-körning. Det tänker jag göra nästa vecka när jag köra upp mig. Det behöver inte vara med en körskola, utan det kan vara med din handledare. Då bli allt färskt i huvudet innan provet. Det skulle vara ännu bättre om man körde i samma område som provet ska ske.
jeff jerysson 2011-06-28 06:05 ! Citera #
hammarn
Testa alla lägen du känner dig ”osäker” och förbred dig mentalt!

OK hammarn, ”anotn”. tack för tipset, det var bra
måns 2011-07-20 22:06 ! Citera #
Jag körde en lektion precis innan jag körde upp. Det funkade bra för mig. Körde inte samma bil på uppkörningen men det fick mig att slappna av och inte vara så nervös. Det var bara att brumma på. Ur en bil och in i en annan. När jag klev ur så hade jag ett körkort (tillfälligt) i handen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor