Start > Körkortsforum > Klara teorin + bästa sättet at…

Klara teorin + bästa sättet att lyckas

Gäst 2011-02-09 14:55 ! Citera #
Tjena.
Klarade mitt teoriprov idag fick 62/65 rätt, vilket är riktigt bra. 52 är godkänt men det vet ni vid tror jag redan iallafall..
Jag är personen som har svårt för att läsa en bok, jag har svårt med inlärning och gillar inte att läsa boken, så jag försökte hitta andra sätt att lösa problemet på.
Ett dataprogram är mycket bra lösning.

Bonniers trafikskola 2010.
Hur tråkigt övningarna ibland än va så gick jag igenom hela programmet steg för steg och lyssnade på vad snubben sa.
Lärde mig skit mycket via programmet ärligt talat, det är skit bra även om man ibland tänker att programet är för efterblinda personer som orkar lyssna på en seg berättar röst.
Men gå igenom hela programmet noggrant, gör alla uppgifter , lyssna på vad han pratar om och kolla på bilderna, Garanterat att du klarar teoriprovet det lovar jag. Om ej, då har du inte fullgjort programmet som man ska. tänk nu p+å att jag är en person som i vanliga fall hatar att läsa böcker och plugga. Men detta var mycket bra stöd.

Började plugga typ 5 dagar innan teorin, gick igenom hela programmet, stängde av telefonen sket i facebook och körde bara på, såg hela programmet som ett spel jag måste varva innan helgen.
Det är tråkigt men det är skit nyttigt, och programmets frågor är inte 100% lika riktiga teoriprovet. MEN ... DU LÄR DIG SKIT MYCKET OCH ÄR SKIT BRA, teoriprovet var överdrivet enkelt idag, eftersom frågorna jag lärt mig på programmet är likadanna.

Du kan även blanda program, det jag gjorde sista dagen igår innan jag la mig var att ladda ner STR programmet, och körde upp provet där sammtidigt som bonniers och gick igenom 2 teoriprov på 50 minuter, klarade båda. med hjälp av BONNIERS...

Sen om du vill bläddra igenom boken snabbt.

Men lovar det är bra tips, klarade allt på första försöket.

sorry för mina stavfel, ville bara informera er som har svårt för inlärning hur ni kan lära er på ett enklare sätt, jag sökte själv innan jag började plugga och hittade inga bra svar.
så jag skriver här.

frågor? fråga gärna - kan fixa Bonniers åt er också :)
Gäst 2011-02-09 14:56 ! Citera #
Glömde att säga att 1000 frågor här, är väl annvänd bara! :)
Gäst 2011-02-10 08:07 ! Citera #
Hejsan!

Får börja med att gratulera dig Haffiblaow till ditt godkända teoriprov =)! då sitter du snart med lappen i knäet kan jag tänka mig, uppkörningen är lättare än man tror =)!

Nu åter till topic,

Jag skrev i måndags ( 7/2) och kuggade 47/65.

Vilket kom som en chock för mig, Har haft goda marginaler på Bonniers 2010 (58-62), Teo 2011 (60-64), Körskolans repitionstester (57-63) och även på Körkortsonline.se kunskapsporv 85-90% och likadant på övriga webbtester. Har läst ut teoriboken 3x och ändå lyckades jag kugga, För mig känns det fortfarande overkligt att man lyckades kugga, provet i sig själv kändes ju inte svårt när man väl satt där.

Men poängen med det jag vill säga är att trots goda marginaler på de olika teoritester så kan man inte förlita sig på sina resultat.

Skriver igen på tisdag (15/2-11) Får allt ta och hoppas på att man står på rätt sida av marginalen så trillar lappen in i brevlådan några dagar senare =)

För övrigt, klarade uppkörningen utan problem =)

Mvh
Xorian.
TheLightUPStudios 2011-02-10 12:05 ! Citera #
Xorian
Hejsan!

Får börja med att gratulera dig Haffiblaow till ditt godkända teoriprov =)! då sitter du snart med lappen i knäet kan jag tänka mig, uppkörningen är lättare än man tror =)!

Nu åter till topic,

Jag skrev i måndags ( 7/2) och kuggade 47/65.

Vilket kom som en chock för mig, Har haft goda marginaler på Bonniers 2010 (58-62), Teo 2011 (60-64), Körskolans repitionstester (57-63) och även på Körkortsonline.se kunskapsporv 85-90% och likadant på övriga webbtester. Har läst ut teoriboken 3x och ändå lyckades jag kugga, För mig känns det fortfarande overkligt att man lyckades kugga, provet i sig själv kändes ju inte svårt när man väl satt där.

Men poängen med det jag vill säga är att trots goda marginaler på de olika teoritester så kan man inte förlita sig på sina resultat.

Skriver igen på tisdag (15/2-11) Får allt ta och hoppas på att man står på rätt sida av marginalen så trillar lappen in i brevlådan några dagar senare =)

För övrigt, klarade uppkörningen utan problem =)

Mvh
Xorian.


Jo det förstår jag du har över inarbetat allt därför har det krånglat till för dig, tro det eller ej, men du måste typ ha läst några frågor fel eller missuppfattat dem, körskolans teroi är till för att förvirra dig inte underlätta dig över din kunskap, plus handlar det om vilken dag, och hur stor tur du har och vilken dator, programmet skiftar mellan olika nivåer, LÄTT - LAGOM - AMATÖR - SKIT SVÅRT - PROFFS , det finns olika svårighetsgrader, jag kunde boken nästan uttantill, alla program jag testade på klarade jag med stor marginal, på körskolan fick jag 41/70 ... och var skit arg. Veckan efter fick jag nytt prov, fick 64/70 och ja kände mig säker på att ja skulle klara det, Provet denna gången var skit enkelt, med det vill jag säga, de handlar om tur, men programmen hjälper massa . handlar bara om du har tur och får bra frågor, och inte så svårt komplicerade ..

ibland undrar man om VV vill att man ska klara teorin.. jag menar så jävla komplicerad svenska och förvrängning det är alltså.’
- samma gäller uppkörningen får du en sur kärring, glöm bort att du klarar det.

MVH
Gäst 2011-02-10 15:26 ! Citera #
Kan nog ligga en poäng i det du säger om att man har pluggat för mycket och för intensivt helt enkelt, Men på tisdag hoppas jag datorn känner att den vill vara snäll och låter mig passera det magiska numret 52 :)!

Jo, hört att det handlar om att man ska ha lite tur när man väl sätter sig där.
Men att där tydligen fanns några ”nivåer” visste jag inte, men det skulle ju inte förvåna mig överhuvudtaget

Fick köra upp med en gammal militär officer, finns nog inte någon så stel och tråkig som den killen. Minns vi stog vid en korsning och skulle köra ut, men där kom bilar till förbannat, såg hur han blev mer och mer otålig =P men tillslut hitta man en lucka och kunde köra ut, då såg han desto gladare ut =)!

Nej, nu blir det att älta lite teo sluttester igen =)!

Tack för svaret TheLightUPStudios

Mvh
Xorian
bladlusen62 2011-02-16 13:25 ! Citera #
Hur ska jag klara teorin bäst, jag köpte bilskolans teoriböcker och det går sådär, tycker jag lär mig mest genom alla frågor på trafikskolans hemsida , man har många fel, men kan rätta och det är bra, . hur ska jag lägga upp det hela ,ska jag varva läsning och frågor ???? :?
bladlusen62 2011-02-16 13:28 ! Citera #
Hur fixar man bonniers, ? är helt novis hur gör man ?
mvh virrig kärring :o
Yoak 2012-08-10 16:30 ! Citera #
Hey, Tjena fan tack för tipset har själv teoriprov snart, undrar bara om du kan fixa bonniers te mig med skulle vara awesome! tack endå!
Gäst 2012-08-14 14:14 ! Citera #
Haffiblaow
Tjena.
Klarade mitt teoriprov idag fick 62/65 rätt, vilket är riktigt bra. 52 är godkänt men det vet ni vid tror jag redan iallafall..
Jag är personen som har svårt för att läsa en bok, jag har svårt med inlärning och gillar inte att läsa boken, så jag försökte hitta andra sätt att lösa problemet på.
Ett dataprogram är mycket bra lösning.

Bonniers trafikskola 2010.
Hur tråkigt övningarna ibland än va så gick jag igenom hela programmet steg för steg och lyssnade på vad snubben sa.
Lärde mig skit mycket via programmet ärligt talat, det är skit bra även om man ibland tänker att programet är för efterblinda personer som orkar lyssna på en seg berättar röst.
Men gå igenom hela programmet noggrant, gör alla uppgifter , lyssna på vad han pratar om och kolla på bilderna, Garanterat att du klarar teoriprovet det lovar jag. Om ej, då har du inte fullgjort programmet som man ska. tänk nu p+å att jag är en person som i vanliga fall hatar att läsa böcker och plugga. Men detta var mycket bra stöd.

Började plugga typ 5 dagar innan teorin, gick igenom hela programmet, stängde av telefonen sket i facebook och körde bara på, såg hela programmet som ett spel jag måste varva innan helgen.
Det är tråkigt men det är skit nyttigt, och programmets frågor är inte 100% lika riktiga teoriprovet. MEN ... DU LÄR DIG SKIT MYCKET OCH ÄR SKIT BRA, teoriprovet var överdrivet enkelt idag, eftersom frågorna jag lärt mig på programmet är likadanna.

Du kan även blanda program, det jag gjorde sista dagen igår innan jag la mig var att ladda ner STR programmet, och körde upp provet där sammtidigt som bonniers och gick igenom 2 teoriprov på 50 minuter, klarade båda. med hjälp av BONNIERS...

Sen om du vill bläddra igenom boken snabbt.

Men lovar det är bra tips, klarade allt på första försöket.

sorry för mina stavfel, ville bara informera er som har svårt för inlärning hur ni kan lära er på ett enklare sätt, jag sökte själv innan jag började plugga och hittade inga bra svar.
så jag skriver här.

frågor? fråga gärna - kan fixa Bonniers åt er också :)



Så, du menar att Bonniers trafikskola 2010 är samma frågor som dagens teoriprov??
Köpt frågorna här 2ggr och legat på 53-60 rätt varje gång. Hjälper inte dessa då?
Har du gjort dessa frågorna här någongång?
Och iså fall, hur lika är dom?
Gäst 2012-08-15 10:38 ! Citera #
Cindbran
Haffiblaow
Tjena.
Klarade mitt teoriprov idag fick 62/65 rätt, vilket är riktigt bra. 52 är godkänt men det vet ni vid tror jag redan iallafall..
Jag är personen som har svårt för att läsa en bok, jag har svårt med inlärning och gillar inte att läsa boken, så jag försökte hitta andra sätt att lösa problemet på.
Ett dataprogram är mycket bra lösning.

Bonniers trafikskola 2010.
Hur tråkigt övningarna ibland än va så gick jag igenom hela programmet steg för steg och lyssnade på vad snubben sa.
Lärde mig skit mycket via programmet ärligt talat, det är skit bra även om man ibland tänker att programet är för efterblinda personer som orkar lyssna på en seg berättar röst.
Men gå igenom hela programmet noggrant, gör alla uppgifter , lyssna på vad han pratar om och kolla på bilderna, Garanterat att du klarar teoriprovet det lovar jag. Om ej, då har du inte fullgjort programmet som man ska. tänk nu p+å att jag är en person som i vanliga fall hatar att läsa böcker och plugga. Men detta var mycket bra stöd.

Började plugga typ 5 dagar innan teorin, gick igenom hela programmet, stängde av telefonen sket i facebook och körde bara på, såg hela programmet som ett spel jag måste varva innan helgen.
Det är tråkigt men det är skit nyttigt, och programmets frågor är inte 100% lika riktiga teoriprovet. MEN ... DU LÄR DIG SKIT MYCKET OCH ÄR SKIT BRA, teoriprovet var överdrivet enkelt idag, eftersom frågorna jag lärt mig på programmet är likadanna.

Du kan även blanda program, det jag gjorde sista dagen igår innan jag la mig var att ladda ner STR programmet, och körde upp provet där sammtidigt som bonniers och gick igenom 2 teoriprov på 50 minuter, klarade båda. med hjälp av BONNIERS...

Sen om du vill bläddra igenom boken snabbt.

Men lovar det är bra tips, klarade allt på första försöket.

sorry för mina stavfel, ville bara informera er som har svårt för inlärning hur ni kan lära er på ett enklare sätt, jag sökte själv innan jag började plugga och hittade inga bra svar.
så jag skriver här.

frågor? fråga gärna - kan fixa Bonniers åt er också :)



Så, du menar att Bonniers trafikskola 2010 är samma frågor som dagens teoriprov??
Köpt frågorna här 2ggr och legat på 53-60 rätt varje gång. Hjälper inte dessa då?
Har du gjort dessa frågorna här någongång?
Och iså fall, hur lika är dom?


Det säger väl sig självt att Bonniers trafikskola inte har samma frågor som dagens teoriprov. Likartade kanske de är, det kan jag inte uttala mig om då jag bara testade programmet en gång, och då satt jag inte länge med det heller.
Frågorna här kan absolut hjälpa. De hjälpte mig mycket. Upplägget är detsamma som hos trafikverket, men frågorna är naturligtvis inte precis samma.
Alla lär sig olika, så att garantera att någon kommer klara provet är omöjligt. Men jag fick 64 poäng av 65 möjliga på första försöket, efter att ha läst körkortsboken några gånger och gjort testerna här tills jag hade rätt på 100% av frågorna. Kan även varmt rekommendera att du läser förklaringarna till frågorna även om du har svarat rätt på dem. Jobba hela tiden på att förstå reglerna, istället för att memorera dem.

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo