Start > Körkortsforum > Kan inte parkera

Kan inte parkera

Osäkra jag 2011-02-03 22:17 ! Citera #
Detta är jätte pinsamt. Jag har haft körkort i snart 4 år och kan inte parkera. Jag väljer alltid de lätta parkeringarna där jag kan köra in och sedan backa rakt bak och sedan köra därifrån. Är livrädd för att trixa mig in på stora parkeringar tex vid storköpen. Eventuellt att jag kan trixa mig in men att jag ska backa ut medan det är bilar både bredvid och bakom mig gör mig nästan kallsvettig :o .

Någon som har bra tips som kan underlätta? Jag vill verkligen lära mig.
Osäkra jag 2011-02-06 22:40 ! Citera #
Ingen som har några bra tips? Jag vet att jag måste träna träna träna för att bli modigare. Tyckte förr att man inte skulle få behålla sitt körkort om man inte kunde parkera. Men helt plötsligt är jag en av dem som är så kassa på detta.
Audi 2011-02-10 16:07 ! Citera #
Be någon som är bra på att parkera, lära dig :)

Svårare än så kan de inte va, våga bara be någon snällt.
kjohan 2011-02-11 12:53 ! Citera #
Det är inte så svårt. Googla lite parkeringstips på nätet. Åk till en övergiven parkering och öva öva öva. Har du någon som kan ge dig instruktioner (helst någon som haft körkort lagom länge, så det inte blivit rutin, men han/hon ändå kan tekniken) så är det ju super om du kan få hjälp.

En del tar ut riktmärken som de styr mot, men dessa knep och riktmärken fungerar ändå inte alltid, utan ofta behöver man lite magkänsla. Den får man nästan endast genom att öva...
angelique99 2011-02-27 21:16 ! Citera #
Titta om det finns som film på str.se
Jag var likadan.
Jag backar alltid in i centrum,håll koll i sidobackspeglarna,använd endast kopplingen och bromsen då är det lättare och går inte för fort.
Trafiklärare 2011-03-11 20:53 ! Citera #
Gå till en trafikskola och ta en lektion.
Det är inte så ovanligt att det dyker upp folk som redan har körkort och vill öva fickparkering, stadskörning eller något annat som de drar sig för att göra.
Det är ju trist att man ska behöva känna sig begränsad i sin körning.
besaro 2011-09-23 06:22 ! Citera #
Om det är trångt, mycket folk och tung trafik så är det bra om någon kan hoppa ut och hjälpa till med att dirigera dig och att hålla koll på dina flyglar så du inte kör in i något, eller någon. Ett utmärkt sätt att avlasta föraren en aning och minska risken för en olycka, förutsatt att du inte är ensam i bilen naturligtvis.
Gäst 2011-09-26 17:46 ! Citera #
När jag skulle lära mig att parkera så gjorde jag och pappa så att vi fyllde 4st petflaskor med vatten så de inte blåste ner, sen ställde vi dem i parkeringsrutans hörn och sen skulle jag köra in utan att välta dem. Övning ger färdighet, det tog sin tid för mig men jag ville verkligen lära mig och gav inte upp, det var det som gav resultat i slutet. Så det är bara kämpa på. Detta gjorde vi så klart på en lite öde parkering! :D
sellegrodan 2012-01-05 13:34 ! Citera #
Köp några billiga koner på typ Stadium och ställ upp dom på en tom parkering och öva. Låtsas att konerna är bilar.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor