Nån mer som tycker det är sjukt svårt att köra bil?
Jag har övningskört rätt länge och kommer liksom inte vidare. Jag kan inte se mig själv köra bil ensam utan nån bredvid som säger gör si gör så. Nån mer som känner sig som en analfabet på vägarna? (jag menar att det är lika svårt för mig att köra bil som en analfabet att läsa en tidning)
Jag har ofta väldigt lätt för att lära mig nya saker, visserligen ofta teoretska saker, men ändå. Så när jag började övningsköra och insåg att jag faktiskt (till en början) inte alls var någon naturbegåvning på det, så tryckte det till mit självförtroende lite. Och det har dessutom länge kännts som om jag stått och stampat på samma ställe, jag gör samma misstag igen och igen!
Och så har jag mina ”kördagar”. Vissa gånger går det sjukt bra, felfritt! Andra gånger kan jag bara inte sluta klanta mig! Det blir som en ond cirkel om jag börjar klanta mig från början. Så jag måsta försöka skärpa mig på uppkörningen nu.. :S
Hej!
Jag känner precis igen mig i det du skriver. Jag tänker jämt när jag ska ha körlektion; hur har folk egentligen lyckats få körkort? Jag menar, det är ju många som har det. men för mig känns det omöjligt. Visserligen säger min körlärare ibland att på detta moment har han haft elever som har behövt 30 lektioner för att lära sig detta....vad han menar med det är nog att vi alla har lättare för vissa moment och svårare för andra moment. Man får försöka vara positiv och tänka att jag lyckades ganska bra med förra momentet, men det här momentet kräver mer träning från min sida.
Träning ger färdighet. Alla lyckas ta körkort till slut! Ge inte upp bara. Kämpa på och försök hitta pepp tillexempel här i forumet!
//Kristina
Sådär kände jag också innan jag hade fått lappen (har haft kortet i kanske 3 veckor nu) och i början tänkte jag precis som du.
Första gången var också lite läskig, men jag kom över det rätt snabbt med att tänka ”hon (inspektören) hade aldrig godkänt mig om jag inte kunde köra bil”. Det hjälper mig när självförtroendet åker ner i skorna när jag sitter och kör.
Hur jag fick lappen?
Jag såg det som en körlektion med annan lärare. gör inte en sån stor grej av det. lär dig köra bil och kör upp och sen är det inget mer med det
Lycka till!
Hej , jag tyckte också det var rätt svårt att ta körkortet . jag fick mängdträna på trafikskolan eftersom jag inte hade nån som jag kunde övningsköra med. jag minns speciellt att jag tyckte det var svårt att svänga till höger dom första gångerna ,när det fanns en gång och cykelväg vid sidan av vägen, titta i backspegeln titta i sidospegeln blinka bromsa ned och samt håla ett öga på gång och cykelvägen. jag tog mellan 25 till 30 körlektioner innan jag kände att jag var redo för att köra upp, minst dock att jag tog cirka 5 körlektioner extra efter att jag kunde köra upp, för att vara på säkra sidan
Hej!
Jag hade samma problem när jag tog körkort för 30 år sedan. Fick ta massor av lektioner och var rätt osäker.
Tyvärr körde jag inte så mycket efter att jag tagit körkortet och nu har 30 år gått.
Vad ska man göra för att våga köra igen undrar jag?
Hej!
Jag hade samma problem när jag tog körkort för 30 år sedan. Fick ta massor av lektioner och var rätt osäker.
Tyvärr körde jag inte så mycket efter att jag tagit körkortet och nu har 30 år gått.
Vad ska man göra för att våga köra igen undrar jag?
Du kan ju alltid ta en körlektion eller två för att fräscha upp känslan och kanske regler etc. Har hört många äldre som gjort det.
Troligtvis kommer det att visa sig för mig. Så jag känner mig osäker som fan
Senaste foruminläggen
Rubrik