Start > Körkortsforum > Klarade uppkörningen!!! :)

Klarade uppkörningen!!! :)

Josse 2011-02-01 23:10 ! Citera #
Gjorde uppkörningen igår och klarade det på första försöket!!! :P

Som säkerhetskontroll innan så fick jag i uppgift att kolla alla bilens lampor. Ok, så jag kollade halvljus, blinkers, parkeringsljus, helljus, skyltljus och bromsljus. Såklart glömde jag lägga in backen och kolla det :lol: men hon sa inget, varken då eller efter, så det gick ändå. Det som är viktigast att komma ihåg är att de kollar helhetskörningen! Så om man gör lite små misstag, så är det inte hela världen.

Det var några saker som jag fick påpekat för mig efteråt. Dels att jag stannade för länge vid en stopplikt (och lät alltså för många bilar köra före mig när jag hade företräde) så det tolkade hon som att jag inte riktigt hade koll på reglerna (vilket nog var lite sant också...), och sen misstog jag en stoppskylt på min vänstra sida som att den gällde mig, när det endast var väjningspliktsskylten till höger om bilen jag skulle gå efter (såklart..!) Så helt perfekt var det väl inte, men det är som sagt helheten som de bedömer.

Andra moment jag fick göra var parkering, backa runt hörn, vänstersväng på landsväg, motorväg, stadskörning, cirkulationsplats, olika typer av korsningar och självständig körning mot mål. Det man kan förvänta sig egentligen.

Ett bra tips är också att lägga en lektion med körskolan precis innan uppkörningen, det gjorde att jag kände mig uppvärmd och inte lika nervös. Dessutom bad jag att få ha den bilen jag var van vid, vilket också var bra.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov