Start > Körkortsforum > Välja bil på uppkörningen?

Välja bil på uppkörningen?

syrus 2011-02-01 16:50 ! Citera #
Ska man välja vad man vill ha för typ bil på uppkörningen?
Gäst 2011-02-01 19:23 ! Citera #
Det kan man väl välja?
Eller typ, antingen så ”bokar” man valfri bil mot en kostnad på.. 400 kr på min körskola. Eller om man inte vill betala det så kan man låta slumpen avgöra. Man får helt enkelt bara köra en bil från vägverket.

Så har jag fattat det iallafall.
solle 2011-02-01 19:24 ! Citera #
Hej, du får själv inte bestämma vilken bil du vill köra upp med. de flesta bilar som trafikverket har är Volvo V50, Golf, eller saab. de allra flesta i stockholms området brukar köra upp med en Volvo V50
solle 2011-02-01 19:25 ! Citera #
Självklart så kan du låna trafikskolans bil och köra upp med. Då får du ju välja den bil trafikskolan har att erbjuda ;)

Lycka till !! :)
agginator 2011-02-09 09:05 ! Citera #
Jag kommer att låna trafikskolans bil mot en avgift. Det känns bara jobbigt att sätta sig i en ny bil och kanske bli osäker, när man säkert redan är jättenervös för uppkörningen. :lol:
Audi 2011-02-10 17:30 ! Citera #
I min stad så åker de med trafikskolan i ”övningskörsbilen” alltså den samma som de tränar med i trafikskolan, vilket är väldigt positivt eftersom man lärt känna bilden.

Privatisterna åker dock i en Volvo V50.
Gäst 2011-02-10 21:41 ! Citera #
Jag lånar också min trafikskolas mot en avgift! Jag tycker det är grymt bra eftersom det är den bilen jag är van vid. Om du nu fick välja bil skulle jag nog rekommendera att ta en som är så lik den du brukar köra som möjligt, välj till exempel en diesel om du brukar köra en diesel. Dessa känns lite annorlunda att köra mot bensin tycker jag i alla fall, efetrsom de ”drar” så mycket när man bara kör utan att gasa! Det är liksom svårare att få motorstopp med en diesel tycker jag ;)
kjohan 2011-02-11 12:51 ! Citera #
Helt klart låna körskolans som man vet är ok och servad och fixad! Ett annat tips är att man innan uppkörningen lägger en körlektion så man kör in sig i bilen.
Då kan man också repetera säkerhetskontrollen och lite sådana saker. Bra ha en bil där man lätt kan navigera i instrumentpanelen, har koll på motorn och dess delar samt kan alla ljus fram och bak. Ingen idé att snåla på bil när man närmar sig slutet av körkortsutbildningen.

Min körskola kör den lilla två-dörrars Volvobilen. Tycker den är super!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor