Start > Körkortsforum > Stadier av mognad

Stadier av mognad

emilia 2009-02-28 12:10 ! Citera #
Tre stadier av mognad ska finnas, kan någon förklara?
Kristoffer 2009-03-01 10:39 ! Citera #
1. Omogen förare
2. Regeltänkande förare
3. Förstående/mogen förare
shoan 2009-03-31 22:40 ! Citera #
Tack för all hjälp man hittar här
Gäst 2009-04-12 19:51 ! Citera #
1.det egoistiska stadiet. man tänker bara på sig själv, omoget barn som är världens centrum (funkar mindre bra i trafiken)
2.regelstadiumet. de som alltid håller sig till reglerna. ( funkar bra i trafiken...)
3.Omtankesstadiumet. Den vänliga trafikanten som tänker mkt på andras väl o ve, (funkar ju oxå bra i trafiken)
Jojsan 2009-04-12 19:52 ! Citera #
Gäst
1.det egoistiska stadiet. man tänker bara på sig själv, omoget barn som är världens centrum (funkar mindre bra i trafiken)
2.regelstadiumet. de som alltid håller sig till reglerna. ( funkar bra i trafiken...)
3.Omtankesstadiumet. Den vänliga trafikanten som tänker mkt på andras väl o ve, (funkar ju oxå bra i trafiken)

och detta var det hag då som skrev... glömde logga in
Gäst 2009-05-04 17:13 ! Citera #
Jag har för mig att den regeltänkande inte är helt idealisk i trafiken heller. Men tänker t.ex. ”Jag ska ha företrde här så nu kör jag” trots att de andra bilarna också körde och så krockar man... det 3:e stadiet är det bästa då man utgår från reglerna i grunden men anpassar alltid körningen efter situationen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov