Start > Körkortsforum > Har det gått för långt tid?

Har det gått för långt tid?

syrus 2011-02-01 16:24 ! Citera #
Jag tog risk 1an och och halkbanan i våras...hur länge har jag att klara uppkörningen och teori? Kan dom bli ogiltiga?
solle 2011-02-01 19:07 ! Citera #
Fråga: Hur länge är en genomförd riskutbildningen giltig?

Svar: De riskutbildningar som genomförs från den 1 april 2009 är giltiga i 5 år, men giltighetstiden upphör att gälla då körkort utfärdas.
Om du har fått ditt körkort utfärdat före den 1 april 2009 gäller tidigare bestämmelser vilket innebär att giltighetstiden inte har upphörde i samband med utfärdandet av körkort. I tidigare bestämmelser har riskutbildningens giltighetstid varit både 2 år och 4 år. De riskutbildningar som var giltiga 1 oktober 2008 fick förlängd giltighetstid enligt de nya bestämmelserna. För att kontrollera hur det är i ditt fall, kontakta Transportstyrelsens kundtjänst för körkortsfrågor på
solle 2011-02-01 19:08 ! Citera #
Hoppas du fick svar på din fråga, annars är det bara att mejla mig så kan jag förklara lite tydligare om det skulle behövas ;)

Lycka till !! ;) :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo