Start > Körkortsforum > Snart dags!

Snart dags!

Piddih 2011-01-28 21:03 ! Citera #
Ja, snart är det min tur, 2 veckor nästan exakt och jag är lite orolig. har läst en hel del på forumet den senaste tiden mycket bra inlägg och kommentarer här, det är mycket stor hjälp.

Jag pluggar med boken ( Du & jag ) Samt en enkel skiva jag fått av körskolan är dock orolig över detta kommer gå, men som sagt efter läst mycket här tänkte jag göra ett inlägg om hur ni tycker jag ska göra nu sista 2 veckorna, för har pluggat rätt så mycket över en lång tid men känner ändå att jag inte får in det helt ut. Gör skivan och läser boken får inte riktigt grepp om allting jag känner jag behöver, hur ska jag lägga upp det nu sista tiden? Att påpeka att jag är rätt lat av mig aldrig varit den som pluggat skiten ur mig, men vill verkligen klara detta. Så hur tycker ni bästa sätt är hur jag ska göra. bara fortsätta läsa ut boken en gång kanske fortsätta med skivan, och läsa gradviss senare ur boken?,

Ni här som brukar skriva mycket o svara på forumet hjälper jag lovar, så behöver nu er hjälp.

mvh piddi,
Gisla 2011-01-30 01:56 ! Citera #
Hej!

Kul att det börjar närma sig. Jag är inte nära lappen än själv men har alltid haft lätt för att studera. När det gäller körkortsteori så tror jag att de som har det svårt att fastna ofta läser in för mycket info i ett sträck utan repetition. Kör prov på datorn eller låt någon förhöra dig från boken, men kör inte för många frågor i sträck, utan kör t.ex 25 frågor, rätta, gör om samma 25 frågor och om du sätter dem felfritt så fortsätter du. Nöt in en liten bit i taget istället för att försöka svälja allt i en tugga.
tette 2011-01-31 19:25 ! Citera #
Hej, Jag skulle rekomendera dig att läsa ut boken och förstå den. Sen så är körkortonline och teo 2010 till stor hjälp!!

Lycka till!!!
Gäst 2011-02-04 10:24 ! Citera #
Är också lite orolig över teorin, men fick tips av min vän att arbeta igenom teoriboken med en markeringspenna. När man sen ska plugga det sista inför provet är det lättare att fokusera på det viktigaste menar hon! Tror också att tester på datorn är bra att checka av med emellanåt så det inte blir så mastigt.
Gäst 2011-02-04 15:49 ! Citera #
Det räcker att du går igenom körkortsboken 1 gång, sen sitter du bara o svarar på frågor och rättar vid körskolans datorer, ja gjorde så i 1 vecka och fick 61, för enkelt
belle 2011-02-04 16:30 ! Citera #
Ja håller med... fick 62.
Piddih 2011-02-05 00:28 ! Citera #
Bra svar.

Har läst boken en gång, Ska sitta med pärmar och skivan helt ut nu sista veckan och gå igenom boken i bitar och läsa pluggis ett x antal gånger,
Hoppas jag klarar det :DDD
Gäst 2011-02-06 23:01 ! Citera #
Ligger du i och läser frågorna noggrant vid provet så kommer du klara det

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo